Gå til innhold

IIFYM, nybegynner.


Jaffa86

Anbefalte innlegg

Tenke jeg skulle kjenne hvordan kroppen min reagere på denne formen for spising. har ofte problem med at jeg ligger høyt på proteinene.

i følge IIFYM kalkulatoren skal jeg ligge på:

265 karbs

97 protein

48 fett

dette skal da bli 1892 kcal

har lagt dette inn i myfitnesspal så godt det lar seg gjøre.

og så da noen justeringer som kan gjøres.

det jeg lurer på er hva jeg gjør med de kaloriene jeg trener bort.

nå som dagsmenyen er satt til 1900 kcal, la oss si jeg trener bort 500 kcal, og legger dette inn i appen, så enders ikke makro fordelingen, men kaloriene ender jo opp på 1500...av erfaring da blir jeg sulten, om ikke i dag...så på dag 3 :)

hva kan være en lur strategi....

målet er vektnedgang.

takk for svar og tips =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser selv etter IIFYM, men syns det ser ut som om du litt lave tall på fett og protein ift meg hvis du skal ned i vekt - hva er vekt og høyde?

Så lenge du har lagt inn i IIFYM-kalkulatoren hvor mange ggr i uka du trener så trenger du ikke gjøre noe annet enn å spise så mye som den kallulatoren angir. Pleier ikke å logge treningen i app for kaloritelling da de tallene ofte er feil uansett. Så spis de 1900kcal og ikke tenk på at det endres ved trening.

Evt kan du endre litt med å spise litt mindre de dagene du ikke trener og litt mer på treningsdager sånn at snittet på en uke blir 1900. Ellers kan det også hjelpe å øke litt på fett og protein for metthetsfølelse og generelt ha mye friske grønnsaker (kalorifattig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min vekt er 75 kg og 170 høy. ned ca 5 kg. trener 4 ganger i uka.,,,

ja kan jo prøve å holde meg til 1900 uansett, og heller fylle på litt mer om jeg blir sulten...det jeg blir litt i tvil om er om jeg burde fylle på med protein, karbo eller fett i hovedsak...eller er det ikke så nøye...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen profesjonell kunnskap om ernæring, men hvis du skal følge IIFYM-standard-oppsett så bør du nok opp på proteiner! (kanskje fett også?)

Jeg la inn dine tall på IIFYM.com nå og fikk dette:

GRAMS per day: Karbo: 163.3 Protein: 148.5 Fett: 66 (1841)Kcal

Det er såklart bare et estimat dette også, men det er en litt annerledes fordeling enn du oppgir å ha. Og denne fordelingen er også i tråd med anbefalinger jeg har lest andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok, takk for svar =) var den jeg brukte også...så la det inn på nytt og lot det stå på atlete, fremfor å sette inn estimert fett %. da ble tallene nærmere dine...men ikke helt....som som jo er merkelig:huh: men men... fikk da helt andre tall:

protein: 132

fett: 66

karbo: 175

Kcal: 1822, tenker mellom 1800-1900....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke alderen din, så tror jeg skrev 23 eller 25 år (husker ikke), så kan hende det utgjør forskjellen. Uansett, de tallene der ser mer riktig ut :) Så kan du heller endre på noe hvis du merker at det ikke føles riktig for kroppen din eller du går for fort eller for tregt ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Jeg har nettopp begynt med IIFYM, men spiser 16-1700 kcal om dagen. Spiser mesteparten av proteinet tidlig på dagen, både for å vite at det er i boks og fordi jeg trives med proteinrike frokos/lunsj. For tidlig å si noe om konkret fremgang, men føler meg ihvertfall bra og litt lettere i kroppen. I tillegg er denne måten å spise på perfekt i eksamenstiden da jeg har en tendens til å glemme å få i meg mat og velge dårlige alternaticver når jeg først spiser - så selv om jeg ikke setter opp selve matplan (velger mat hvert måltid som passer med makroer), så blir jeg ihvertfall tvunget til å spise nok og sunt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...