Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Viser til bildet under. Den øverste delen av trapezius, den rumpeputeformede toppen har jeg, men resten av trapezius mangler. Har en god symmetri/utvikling på alle andre muskelgrupper og har hatt jevn framgang i alle de år hvor jeg har trent styrke, MEN delen av trapezius som er under nedenfor den rumpeputeformede, den får jeg ikke trent opp. Når jeg står rett opp og ned, så er det litt innhul mellom skulderbladene.

Forsøkt å øke kontakt gjennom både facepulls, roing med både overhånd, underhånd og nøytralt grep, bredt og smalt, chins og pullups..

Noen andre med samme erfaring? Evt noen som har et par killerøvelser som hvor nedre(+midtre?) trap MÅ involveres?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33559-%C3%B8velser-nedre-midtre-trapezius/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Individuelle medfødte anatomiske forhold som muskelfester, lengde på muskler og lignende vil i stor grad avgjøre den visuelle fremtoningen av trapsa dine. Dette er det ikke mulig å endre på, så du vil ikke nødvendigvis ha anlegg for å få en rygg som er visuelt identisk den på bildet. Det sagt, dra tung mark og bli sterk. Personlig er jeg også glad i pendlay rows for å få kontakt med området du snakker om. Ikke tenk så mye på fancy grep, øvelser og hvissvass. Finn deg et par gode øvelser og hold deg til dem. Hyppig bytte av grep og øvelser fører bare til rundtkuking med påfølgende lite kontinuitet over tid og fraværende gains :)

Powershrugs føler jeg treffer mer på øvre traps for min del, men mulig jeg har holdt feil?!

Har vurdert anatomiske forhold, men vil ikke gi helt opp enda. Kjører PHAT, og har gjort det siste 2 årene. Bytter program 2-3 ganger i året, så bytter verken grep eller øvelser hyppig. Bruker heller ikke fancy grep eller øvelser, men gjennom flere år, har jeg jo vært innom flere øvelser i jakt etter den/de par øvelsene som treffer godt på nedre traps.. :/

Pendlay rows føler jeg går mer på lats for min del, har dog truffet litt på traps med t-bar og bredt grep der.

Annonse

Hvis du er villig til å bruke noen runder på youtube og terpe teknikk, vil olympiske løft(evt rykkdrag/støtdrag) gi deg langt mer valuta for pengene for juicy traps enn shrugs,power eller no power.

EDIT; Jeg ser du bor i Trondheim, wingeer - det er da sånn passelig mulig å lære seg øvelser for å bli sterk i traps på TAK,er det ikke?

Hvis du er villig til å bruke noen runder på youtube og terpe teknikk, vil olympiske løft(evt rykkdrag/støtdrag) gi deg langt mer valuta for pengene for juicy traps enn shrugs,power eller no power.

EDIT; Jeg ser du bor i Trondheim, wingeer - det er da sånn passelig mulig å lære seg øvelser for å bli sterk i traps på TAK,er det ikke?

Tror jeg holder en knapp på TAK (regner med det er Trondheim atletklubb du mener her), framfor Youtube når det gjelder såpass avanserte øvelser som rykk og støt. Men det er absolutt verdt et forsøk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...