Gå til innhold

Hjelp til benprogram


Stianhfossen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har trent en stund nå og har hovedfokus på markløft når det kommer til ben, men jeg lurer på om det er noen flinke folk som kan hjelpe meg å gløtte over hvilke øvelser jeg tar, om jeg har et greit benprogram.

Jeg trener 1 dag i uka og ca 1 time, og det er det jeg har en plan om å gjøre. Jeg trener følgende øvelser på ben nå:

Markløft: 5x5

Sittende benpress:3x8

Bulgarsk utfall: 3x8

Liggende benpress: 3x8

Lår curl: 3x8

Legg curl: 3x8

og om jeg har tid tar jeg knebøy også.

Noe jeg bør/kan fjerne/bytte ut?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt være det er smartere ja, har vel valgt den bort litt fordi jeg ikke liker øvelsen noe kjempegodt.

Siste sett jeg gjorde var vel 110x5 i 3 sett også 107,5x5 i 2 sett i markløft og 85x8, 80x7 og 75x8 i knebøy, noe i den duren hvertfall :)

Jeg fokuserer på tiden for å kunne ta et maksløft i markløft i Juni, om jeg klarer det jeg ser for meg vet jeg ikke, men skal forsøke meg på 150 kg i maksløft. Når det kommer til knebøy har jeg ingen andre tanker enn å bare kjøre så tung jeg klarer hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om knebøy fremfor beinpress, eller eventuelt frontbøy.

I tillegg ville jeg lagt til leg extensions for forside lår :)

Bulgarsk utfall er en kjempeøvelse som du definitivt burde fortsette med!

..og så er jeg en av de som mener ordinære markløft egentlig ikke hører hjemme i et beinprogram, men vet det er forskjellige meninger rundt temaet ;) Markløft er mye rygg. Jeg ville heller brukt strakmark hvis fokuset er å trene beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...