Gå til innhold

.


Samsons

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Jeg vil faktisk anbefale å kutte noe ned på treningen slik at kroppen får restituert seg skikkelig

:) trener du hele kroppen hver økt? Hvordan er energinivået ditt? Hvordan spiser du? Sover du bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mann 193 cm, 103 kg...har selv ligget på 2000 kalorier, jeg hadde også stagnasjon på det nivået. Fant ut at kroppen rett og slett hadde gått i sparemodus. La meg derfor på høyere kaloriinntak, og nå greier jeg justere vekten med små endringer i hverdagen (kutte ut brød, ris og poteter hvis jeg vil gå ned f.eks). At jeg lå for lavt fikk jeg egentlig bekreftelse på etterpå jeg gikk oppi kaloriinntak ved at jeg ikke har besvimelsestendense og litt hjertegalopp som jeg kunne kjenne før. Utenom det så hadde jeg det ganske normal med energi og opp og nedturer med hva jeg orket. MEn merket før at jeg mistet styrke veldig fort når jeg byttet litt om på rutinene mine. Jeg sliter litt med å ha i meg så mye mat jeg trenger, så jeg må bruke en litt olje for å holde oppe kaloriinntaket mitt. Jeg er ikke noen ekspert, men første som slo meg når jeg så vekta var at det slet jeg og med helt til nylig. At du gikk ned på 1500 kalorier, det er vel rett og slett sulting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare poengtere og endre tankegangen til at svaret kan faktisk være å øke inntaket.

At man reagerer forskjellig er vel hevet over tvil, så man må ofte prøve seg frem. Men i basis så er det noen grunnleggende ting...som f.eks at man må forbruke mere enn man inntar for å gå ned i vekt. Men så er det enn masse rart som gjør at man blir usikker, fordi kanskje kroppen ikke reagerer slik man skulle tro.Men istedenfor å gå ned til f.eks 1500 eller mindre så kanskje øke og ha en matinntak du kan leve med for resten av livet. Blir dette en (sulte) kur som dette ville være, så ville du ikke greid å holde det lenge før du sprakk. For så å fyke opp i vekt igjen, og da legge på deg noen kg. Jeg prøver meg frem enda...uke for uke..hvor jeg ender vet jeg ikke. Men jeg vet at for meg var det å begrense kaloriinntaket feil vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg forsåvidt bare si at kutting for min del var fantastisk. Ja, jeg er litt mer sulten enn vanligvis, men nå har jeg fått swoosh effekt. Jeg har gått ned 2 kilo til og regner med jeg endelig blir kvitt overflod av vann. Kommer til å fortsette på 1600 kcal i en periode til før jeg gradvis øker igjen.

Det viser vel bare at alle er forskjellige. Bare pass på at du får i deg nok proteiner, sånn at det ikke er musklene som sier Swooch og takk og farvel :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...