Gå til innhold

Styrkeøvelser for ankel og håndledd


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp forstuet ankelen min på nytt (siste gang var for ett år siden, men da var det mye verre) i tillegg har jeg endel problemer med håndleddene mine (de belastes mye under trening).

Lurer på om folk har noen øvelser på lager til å trene opp både ankler og håndledd for å forebygge skader i fremtiden i tillegg til hvordan jeg burde trene opp ankelen etter at bandasjeringen blir tatt av?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Balanseputer, bosuball, balansere på en fot etc. er gode øvelser for styrke opp ankelleddet. Med håndleddet (selv om du beskriver problemet som litt diffust) kan du prøve deg på en øvelse som pushups (som ofte gir bedre bevegelighet i håndleddet). Om det er stramt og kanskje littt svakt så vil du synes det er litt ubehagelig i starten å ha håndflaten plassert på gulvet mens du får 90 graders vinkel opp mot underarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...