Gå til innhold

hvor mange gram protein?


marte89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hallo! Jeg vil bygge muskler og redusere fettprosent, mao har jeg kcalunderskudd.

er 2 g protein pr kg kroppsvekt nok?

Synes det er vanskelig å få i seg nok mtp pengene, så proteinpulver er kanskje tingen?

Hva er forskjell på myse og kasein?

Det finnes også mange relativt billige proteinkilder som er fast føde :) Du finner god og billig first price kylling, og med litt krydder er den like grei som andre dyrere versjoner! Tunfisk får du to bokser for under 10-kroningen :) Den som søker finner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes også mange relativt billige proteinkilder som er fast føde :) Du finner god og billig first price kylling, og med litt krydder er den like grei som andre dyrere versjoner! Tunfisk får du to bokser for under 10-kroningen :) Den som søker finner!

HVOR finner du 2 tunfisk bokser for UNDER 10 kr??????:confused::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Jeg vil bygge muskler og redusere fettprosent, mao har jeg kcalunderskudd.

er 2 g protein pr kg kroppsvekt nok?

Synes det er vanskelig å få i seg nok mtp pengene, så proteinpulver er kanskje tingen?

Hva er forskjell på myse og kasein?

Whey/myse/melkeprotein (kjært barn har mange navn) absorberes hurtigere enn kasein/eggeprotein og er av den grunn mindre mettende også. Kroppen tar opp ca. 10g whey protein per time, mens en proteinshake med 43g kasein tas opp over en periode på mer enn 7 timer ifølge forskning.

Kjøp deg en standard "flerbruksbøtte" med både whey og kasein så får du litt av begge :)

http://doubleyourgains.com/musclebuildingmastermind/The_Leangains_Approach_Final.pdf

Proteinbehov er avhengig av kroppsvekt og målsetning. I ditt tilfelle bør du i løpet av en dag få i deg 2,6 gram protein per kilo kroppsvekt.

skjermbilde_2011-04-11_kl._23.11.20_stor.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...