Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg er ei jente på 23 som siden desember har forsøkt å ta av meg noen kilo eg gikk opp i løpet av fjoråret. Veier nå ca 76 og vil tilbake til rundt 70 som eg trivdes veldig godt med. Eg logger alt eg spiser, og er svært bevisst på alt som spises registreres, så eg vet alt som går inn i løpet av en dag. Er 181 høy, og ligger rundt 2000 kcal hver dag.

Har 6-7 økter i uka, hvor minst 4 er kardio, rett og slett siden eg synts det er GØY.

Likevel uteblir resultatene, og eg er så usikker på om eg skal spise mer, mindre, trene mer eller mindre... Noen som har noen formening? Setter utrolig pris på svar

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33215-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan tenkes at du ligger litt lavt ja, særlig med den treningsmengden du har.

Er de 2000 kcal netto eller det alt du får i deg?

Noe du kunne se på er "reverse dieting", der du øker inntaket ditt gradvis, i tillegg til å se på sammensetningen av hva du spiser (fett, karbohydrater, proteiner) og når du spiser.

Takk for svar!

Det er total mengde kcal... Har tenkt at det kan være lavt, ettersom det under intense kardiøkter kan brennes en del kcal... Startet først ut med å faktisk spise "opp igjen" det eg trente, men ettersom eg ikke merket noen fremgang da, antok eg bare eg lå for høyt...

Vil du si det er mer fordelaktig med fokus på spesielle sammensetninger av kosten, altså at det er bedre med høyere av eks. fett eller proteiner? Og evt. hvor stor andel ?

I forbindelse med reverse dieting.. hvor mye burde eg øke av gangen, og hvor lenge skal eg holde meg der for å se om det skjer noe?

Du ligger veldig lavt synes jeg med så mye trening!

Det kan være at du kan øke litt på karbohydrater (sier ketoseforkjemperen), evt mer proteiner også, tror du bør pøve deg litt frem med hva som funker rett og slett.

Øk med 200-300 kcal per uke, eller annenhver uke i et par uker fremover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...