Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har trent styrke av og på i ca 3 år, glad i å løpe også. Fødte min datter for nøyaktig 1.år siden og magen har sitt preg etter det. Vektmessig er jeg samme som før jeg ble gravid, men pga mye strekkmerker og løs hud ser magen større ut syns jeg. Jeg vil gjerne få muskler, bli definert og stramme om det som er. Jeg er veldig glad i styrketrening men sliter litt med hva jeg skal gjøre nå..

Minske fettprosent, for SÅ å bygge til sommeren eller noe? Eller begynne rett å bygge nå? Jeg er VELDIG redd for å kun bli "feit" fordi jeg da må innta "mye" kalorier for å bygge. Jeg vet hvor utrolig viktig mat er for å få muskler så jeg skal selvfølgelig spise nok, riktig og med riktig sammensetning av karb,protein og fett.

Men er så redd for å spise for mye, få mer fett på kroppen nå som jeg føler meg litt ok i det minste, også er det jo sommer snart... Så, hva er dine synspunkter?

Jeg er 170 høy og 58-60 kg.

Har den siste 1,5 mnd gått ned fire kg ved å spise 1500 kcal( og lite trening egentlig pga senebetennelse, som nå er bra), jeg er ikke opptatt av tallet på vekta egentlig men ser på kroppen at jeg har blitt slankere. Jeg vet også at 1500 kalorier er for lite om jeg vil bygge, men tydeligvis bra om jeg vil gå ned. Kommet jeg til å legge på meg ved å spise 2000 kcal?

Planen er å kjøre ett nytt program nå med 2-splitt 4 dager i uken. HIIT etter styrken to av dagene. Vist jeg skal bygge. Men kan jo hende jeg bør gå mer ned i fettprosent og deretter bygge?

Legger ved bilder. De er tatt ikveld, og bilder er vel best å ta på morgenen, men men. Litt vemodig, but body in progress ;-) Spesielt rygg ville jeg ha minsket og love handles, men man kan jo ikke velge :)

*Bilder litt lenger ned!*

post-37622-14440999980877_thumb.jpg

Fortsetter under...

Oi, takk. Blandede følelser ved å legge ut :-) Du er snill :-) Men håper folk er ærlig ang fett prosent osv og ikke sier noe annet for å være snill :p

Hva syns du?

Takk for velkomsten! Var medlem her før, men da var jeg mer fit og før bebis, følte for å lage ny :p blæ, er ikke som jeg var før nei!

Jeg har ikke peil på fet prosent=) beklager! jeg er igrunn rimelig fersk da jeg har bare vært her og logget siden januar.

Det er jo din kropp så for oss andre spiller ikke fettprosent så mye=) Vi vil bare være her i motgang og medgang! Jeg syntes du har iallefall et flott utgangspunkt!

Hei! Jeg har trent styrke av og på i ca 3 år, glad i å løpe også. Fødte min datter for nøyaktig 1.år siden og magen har sitt preg etter det. Vektmessig er jeg samme som før jeg ble gravid, men pga mye strekkmerker og løs hud ser magen større ut syns jeg. Jeg vil gjerne få muskler, bli definert og stramme om det som er. Jeg er veldig glad i styrketrening men sliter litt med hva jeg skal gjøre nå..

Minske fettprosent, for SÅ å bygge til sommeren eller noe? Eller begynne rett å bygge nå? Jeg er VELDIG redd for å kun bli "feit" fordi jeg da må innta "mye" kalorier for å bygge. Jeg vet hvor utrolig viktig mat er for å få muskler så jeg skal selvfølgelig spise nok, riktig og med riktig sammensetning av karb,protein og fett.

Men er så redd for å spise for mye, få mer fett på kroppen nå som jeg føler meg litt ok i det minste, også er det jo sommer snart... Så, hva er dine synspunkter?

Jeg er 170 høy og 58-60 kg.

Har den siste 1,5 mnd gått ned fire kg ved å spise 1500 kcal( og lite trening egentlig pga senebetennelse, som nå er bra), jeg er ikke opptatt av tallet på vekta egentlig men ser på kroppen at jeg har blitt slankere. Jeg vet også at 1500 kalorier er for lite om jeg vil bygge, men tydeligvis bra om jeg vil gå ned. Kommet jeg til å legge på meg ved å spise 2000 kcal?

Planen er å kjøre ett nytt program nå med 2-splitt 4 dager i uken. HIIT etter styrken to av dagene. Vist jeg skal bygge. Men kan jo hende jeg bør gå mer ned i fettprosent og deretter bygge?

Legger ved bilder. De er tatt ikveld, og bilder er vel best å ta på morgenen, men men. Litt vemodig, but body in progress ;-) Spesielt rygg ville jeg ha minsket og love handles, men man kan jo ikke velge :p[ATTACH]160389[/ATTACH] [ATTACH]160389[/ATTACH] [ATTACH]160390[/ATTACH] [ATTACH]160391[/ATTACH] [ATTACH]160392[/ATTACH] [ATTACH]160393[/ATTACH] [ATTACH]160394[/ATTACH]

Utrolig bra jobba! Kunne vært moro å sett åssen du hadde blitt med enda litt mindre fett%, men hvis det å bygge mer er det du virkelig ønsker så må du bare gå for det. Blir jo mer motivert av å gjøre det man vil mest.

Du har en flott fettprosent og bør absolutt fokusere på prestasjon på trening over fettforbrenning (y)

Og med bygging betyr ikke det at du skal på "bulk". Du skal spise i lett oversudd slik at kroppen din har nok energi til å produsere muskler.

Annonse

Du har en flott fettprosent og bør absolutt fokusere på prestasjon på trening over fettforbrenning (y)

Og med bygging betyr ikke det at du skal på "bulk". Du skal spise i lett oversudd slik at kroppen din har nok energi til å produsere muskler.

Veldig sant det som blir sagt her. Selvom du begynner å "bygge" så skal du ikke se bort ifra at kroppen din faktisk blir strammere i samme slengen.

Takk for svar :-)

Ja, når jeg sier bygge mener jeg å bygge muskler, litt om gangen, men da må jeg spise litt i overskudd, sant? Min bmr er noe med 1450, så vist jeg spiser 2000 vil det være nok? Det varierer jo fra person til person og jeg merket vel etterhvert hva som er ok, men enkelt og greit, er 2000 for lite mat til å bli sterkere eller er det ok? Jeg er ganske slapp og har lite energi på trening ved 1500 kcal så det er nok definitivt for lite i lengden, og er vel ikke optimalt ved styrketrening?

Vil jeg bli "tykkere" ved å spise 2000 når jeg trener 4 ggr i uken? Trente 5-6 før men ser jeg må ha pause fra å trene så mye( sliten..).

Lurer på når jeg vil kunne se resultater... :-)

Her er bilde fra i dag tidlig, kanskje det er bedre, sett bortifra magen.. :)

Bør jeg bare spise mer og fokusere få å få mer muskler da, og evnt fokusere på fettprosent når jeg faktisk har fått noen muskler? Hehe :p men kan man legge på seg fett av 2000 da når man trener, høres jo for lite ut til det? Uff jeg ER så dårlig på dette med kalorier inn og ut... post-37622-14441000001341_thumb.jpg

post-37622-14441000000625_thumb.jpg

post-37622-14441000001012_thumb.jpg

Her er bilde fra i dag tidlig, kanskje det er bedre, sett bortifra magen.. :)

Bør jeg bare spise mer og fokusere få å få mer muskler da, og evnt fokusere på fettprosent når jeg faktisk har fått noen muskler? Hehe :p men kan man legge på seg fett av 2000 da når man trener, høres jo for lite ut til det? Uff jeg ER så dårlig på dette med kalorier inn og ut... [ATTACH]160418[/ATTACH] [ATTACH]160419[/ATTACH] [ATTACH]160420[/ATTACH]

Sånn som jeg har forstått det så kommer det annpå hvordan de 2000 kaloriene er delt opp.

Hvor mye fett, karbohydrater og proteiner du velger å dele de opp i.

Men vi har jenter på treningssenteret som er rundt din størrelse (høyde og vekt) som ligger på ca 2150 når de vil bygge sakte.

Takk TrenOgSpill :-) Lyst å prøve meg på rundt 2000 og trene tungt! Har så veldig lyst å lykkes, og er som andre redd for å "mislykkes", i hvertfall før jeg evnt lykkes, blæ. Får bare kjøre på, hadde jeg svart en som hadde stilt lignende spm hadde jeg sagt at 2000 kalorier nesten var i minste laget om man ville ha muskler, og fortalt hvor viktig det er med mat om man vil bli større, for musklene må jo ha drivstoff. Men er mye vanskeligere når det gjelder meg selv... argh, men får finne ut hvordan jeg skal fordele de forskjellige makroene og prøve meg frem... bruker alle her kalkulator el app til hvert måltid av dere som spiser så og så mye karb, fett osv? Bruket Myfitnesspal nå

Takk for svar :)

Ja, når jeg sier bygge mener jeg å bygge muskler, litt om gangen, men da må jeg spise litt i overskudd, sant? Min bmr er noe med 1450, så vist jeg spiser 2000 vil det være nok? Det varierer jo fra person til person og jeg merket vel etterhvert hva som er ok, men enkelt og greit, er 2000 for lite mat til å bli sterkere eller er det ok? Jeg er ganske slapp og har lite energi på trening ved 1500 kcal så det er nok definitivt for lite i lengden, og er vel ikke optimalt ved styrketrening?

Vil jeg bli "tykkere" ved å spise 2000 når jeg trener 4 ggr i uken? Trente 5-6 før men ser jeg må ha pause fra å trene så mye( sliten..).

Lurer på når jeg vil kunne se resultater... :)

Begynn på 2000 kcal og se hva som skjer over en uke. Skjer det ingenting så spiser du 2100 kcal osv.

Nei du vil ikke bli tjukkere uansett hvor mye du spiser så lenge det ikke gir deg et gigantisk overskudd av energi som må lagres en plass :)

Går du ikke opp i vekt av 2000, 2100, 2200, 2300 kcal etc, så vil du ikke bli tjukkere.

Går du opp nærmere halv kg i uka ville jeg redusert kcal med kanskje 100, fram til vektoppgangen jevner seg litt ut og vekta blir mer stabil.

Bare ikke kutt eller legg til i hytt og pine, men gjør det systematisk og kun litt i slengen.

Annonse

Tusen takk Frk.Hoel. :-)

Ser man det på en uke? På vekt eller i speilet eller?? Lurt å ta det så gradvis. Lagt på ca 1500-1600 en stund så kanskje bruke noen dager på å nå 2000? Feks 1700 i to dager, så to dager 1800, osv?

Mindre treningsfrie dager?? Det virket logisk. Men samtidig så trener man jo dagen etterpå og da har vel kroppen mindre å gå på siden man spiste mindre dagen før? Trebger grytidlig.

Begynn på 2000 kcal og se hva som skjer over en uke. Skjer det ingenting så spiser du 2100 kcal osv.

Nei du vil ikke bli tjukkere uansett hvor mye du spiser så lenge det ikke gir deg et gigantisk overskudd av energi som må lagres en plass :)

Går du ikke opp i vekt av 2000, 2100, 2200, 2300 kcal etc, så vil du ikke bli tjukkere.

Går du opp nærmere halv kg i uka ville jeg redusert kcal med kanskje 100, fram til vektoppgangen jevner seg litt ut og vekta blir mer stabil.

Bare ikke kutt eller legg til i hytt og pine, men gjør det systematisk og kun litt i slengen.

glemte og sitere. Svarte deg over:) så snill du er som hjelper!
Tusen takk Frk.Hoel. :)

Ser man det på en uke? På vekt eller i speilet eller?? Lurt å ta det så gradvis. Lagt på ca 1500-1600 en stund så kanskje bruke noen dager på å nå 2000? Feks 1700 i to dager, så to dager 1800, osv?

Mindre treningsfrie dager?? Det virket logisk. Men samtidig så trener man jo dagen etterpå og da har vel kroppen mindre å gå på siden man spiste mindre dagen før? Trebger grytidlig.

Ta én uke om gangen. (y)

Følge litt med gjennomsnittvekten din i uka og mål med målebånd 2-3 forskjellige steder rundt mage/midje f.eks.

Spis pittelitt mindre karbohydrater på treningsfrie dager.

Og nei, du vil ikke være mer sliten om du trener dagen etter en dag med litt mindre mat. ALT sitter i hodet med mindre du har hatt et stort underskudd i flere uker.

Takk TrenOgSpill :) Lyst å prøve meg på rundt 2000 og trene tungt! Har så veldig lyst å lykkes, og er som andre redd for å "mislykkes", i hvertfall før jeg evnt lykkes, blæ. Får bare kjøre på, hadde jeg svart en som hadde stilt lignende spm hadde jeg sagt at 2000 kalorier nesten var i minste laget om man ville ha muskler, og fortalt hvor viktig det er med mat om man vil bli større, for musklene må jo ha drivstoff. Men er mye vanskeligere når det gjelder meg selv... argh, men får finne ut hvordan jeg skal fordele de forskjellige makroene og prøve meg frem... bruker alle her kalkulator el app til hvert måltid av dere som spiser så og så mye karb, fett osv? Bruket Myfitnesspal nå

MyFitness Pal er et flott verktøy som hjelper meg med å nå mine mål. Holder selv på å gå ned i fett% og vil si at det går bare fremover.

Ta én uke om gangen. (y)

Følge litt med gjennomsnittvekten din i uka og mål med målebånd 2-3 forskjellige steder rundt mage/midje f.eks.

Spis pittelitt mindre karbohydrater på treningsfrie dager.

Og nei, du vil ikke være mer sliten om du trener dagen etter en dag med litt mindre mat. ALT sitter i hodet med mindre du har hatt et stort underskudd i flere uker.

Ja, skal prøve å øke. Men uff. Jeg kjenner det er skummelt! Men kan jeg spise en vanlig middag med mannen og min datter? Istedenfor skikkelig "supersunn/fitness mat" som er brokkoli, ris og protein? I dag hadde vi Chili Sin Carne(uten kjøtt), og vi har jo sunne middager, jeg er forsiktig med olje osv. Men vil jo gjerne kunne spise samme som de, tidsnesparende og. Spiser jo ellers veldig sunt til alle andre måltider. Og igjen, vi spiser jo sunt, men du skjønner :)

Ohså føler jeg 4 dager er så lite, føler at jeg kan jo ikke få resultater av det( jeg VET man HELT FINT kan det men klarer ikke tenke at jeg klarer det)... Kan du vise meg noen som kun har trent 4 dager i uken? Jeg vet jo det er mer en nok om man trebger tungt og spiser rett men its all in my head :(

Hnngghh sexy! Perfekt kropp!

Du har OVERHODET ingen grunn til å slanke deg noe mer, syns jeg.

Beklager, har ingen smarte råd å gi deg, måtte bare få sagt det :p

Wow!!!! Takk!!

Oi, der var uventet! Så snill du er... det var overraskende :p TAKK! Nå ble jeg glad!!!! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...