Gå til innhold

Dagens gode gjerning, hjelp en tjukkis :)


Anbefalte innlegg

Heia.

Jeg sliter med å få til den rikitge kaloribalansen i forhold til forbruk. Har forsøkt ulike kalkulatoerer på nett, både når det gjelser basalforbrenning, kaloribehov og aktivitet men synes det blir så forskjellig svar og for å være helt ærlig så synes jeg det er så høye tall som kommer opp. Kan ikke se for med å klare å gå ned noe særlig i vekt med et inntak på 2300 kcal om dagen, men det kommer vel an på den høye vekta mi. Om noen har tid og lyst til å hjelpe med med å knekke koden settes det stor pris på!

Min info:

Kvinne

25 år

167 cm

102 kg

Sittestillende jobb, men prover å trene 3-4 ganger i uka derav 2-3 treningsstudio med 30 min sykling (ca 300 kcal forbrent) og 40-60 min vektløfting og 1 gang i uka spiller jeg squash (ikke full rulle akkurat, men prøver).

Har trent slik i 3 mnd ca, og prøvd å kutte kcal men ikke vært superstreng. I 4 uker nå har jeg holdt dette programmet og i tillegg hatt et kalorimål på 1350 pr dag, også de dagene jeg trener. Merker at vekta står bom stille og det kan vel være at jeg ikke har nok inntak..?

Vil prøve å komme meg ned i en vekt på 70 kg, tidsramme 15 mnd.

Tar gjerne imot inspill når det kommer til kosthold også, hvilken sammensetning man bør gå for for å brenne mest mulig flesk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å avklare ;, du har forsøkt å holde 1350kcal/daglig de siste 4ukene, og synes at vekta ikke flytter på seg overhodet? Hvordan gikk vekta før du gikk inn på 1350? Og hvor mye anslår du at du pleide å ligge på da?

Husk at kroppen ikke er en maskin, det er ikke sånn at størst mulig kaloriunderskudd automatisk gi best mulig resultat;, kroppen liker å ha litt energi til overs for å holde deg i live samtidig (:

Hvordan synes du det går med søvnkvalitet og overskudd i dagliglivet og sånn?

Hvor aktiv er du når du ikke er på jobb eller på trening?

Og hva pleier du å spise om dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...