Jump to content

marias03

Members
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

About marias03

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. marias03

    Passe masse?

    I august begynte jeg vektnedgangen min. Før veide jeg 105 kg, og nå har jeg kommet meg ned på 88 (er 167 høy). Jeg begynte med et kcal inntak på 1750, men gikk raskt nedover til 1600 når vektnåla gikk under 100. De siste par månedene har jeg spist i underkant av 1400 kcal. Jeg har hele tiden svømt 3 ganger i uka. Men når jeg ikke er på trening sitter jeg VELDIG mye stille, spesielt på kveldene og i helgene.. Kontorjobb med rumpa i stolen. Vekta har gått ganske sakte men sikkert nedover, men i det siste har det gått veldig sakte. Som verktøy bruker jeg MyFitnesspal og den foreslår at jeg burde spise 1200 kcal hvis jeg skal nå målet mitt. Synes det høres veldig lite ut, men vektnedgangen går veldig sakte nå. Spiser jeg for mye? For lite? Passe? Burde jeg spise mer på dager jeg svømmer? Vanskelig å holde motivasjonen oppe når det stopper opp..!
  2. Hei! Jeg trenger virkelig hjelp til å lage en mat/kcal plan for vektnedgang Har prøvd alle dietter men innser at det aldri hjelper så nå trenger jeg hjelp til å gjøre det ordentlig. (Og vil så gjerne vise for min kjære at jeg faktisk kan få det til etter mange år med skuffelser for oss begge!) Litt om meg: - Jente - 25 år - 105 kg - 167 cm - Skal begynne å svømme 2-3 ganger pr uke (rask brystsvømming) - Inaktiv jobb - Ønsker å nå 70 kg på 8 mnd Er det noen som har litt tid og lyst til å hjelpe meg med å sette opp en plan (kcalbehov, måltidseksempler for dag/uke)? Hvordan ville du gått frem for å få til dette? Er dette en realistisk målsetting i og med at eneste trening er brystsvømming?
  3. Hei, Jeg har brukt kcal kalkulatoren på nhi.no og ganget med PAL verdi. Kommer da på en verdi på 2450 kcal pr dag. Man kunne også legge inn dersom man trente hardt 4-5 ganger i uka i 30-60 min, men jdg trener kun 3 ganger i uka så la ikke inn denne verdien i kalkulatoren. Hvjs jeg hadde gjort det hadde kcal verdien blitt 3100 ca. Litt usikker hvilek verdi jeg bør gå etter, og hvor mange kcal jeg burde kutte for å gå ned 0,5-1 kg i uka? Må jeg spise opp de kaloriene jeg trener bort for at det skal bli riktig? F.eks daglig behov 2500 kcal- 500 kcal for vektnedgang = 1900. - 500 kcal trening = 1400 kcal. Blir det riktig eller må jeg spise de 500 kcal etterpå?
  4. Heia. Jeg sliter med å få til den rikitge kaloribalansen i forhold til forbruk. Har forsøkt ulike kalkulatoerer på nett, både når det gjelser basalforbrenning, kaloribehov og aktivitet men synes det blir så forskjellig svar og for å være helt ærlig så synes jeg det er så høye tall som kommer opp. Kan ikke se for med å klare å gå ned noe særlig i vekt med et inntak på 2300 kcal om dagen, men det kommer vel an på den høye vekta mi. Om noen har tid og lyst til å hjelpe med med å knekke koden settes det stor pris på! Min info: Kvinne 25 år 167 cm 102 kg Sittestillende jobb, men prover å trene 3-4 ganger i uka derav 2-3 treningsstudio med 30 min sykling (ca 300 kcal forbrent) og 40-60 min vektløfting og 1 gang i uka spiller jeg squash (ikke full rulle akkurat, men prøver). Har trent slik i 3 mnd ca, og prøvd å kutte kcal men ikke vært superstreng. I 4 uker nå har jeg holdt dette programmet og i tillegg hatt et kalorimål på 1350 pr dag, også de dagene jeg trener. Merker at vekta står bom stille og det kan vel være at jeg ikke har nok inntak..? Vil prøve å komme meg ned i en vekt på 70 kg, tidsramme 15 mnd. Tar gjerne imot inspill når det kommer til kosthold også, hvilken sammensetning man bør gå for for å brenne mest mulig flesk
×
×
  • Create New...