Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har trent et par måneder med Starting Strength programmet og har lyst å Bytte til et split program der jeg kan trene minst 4 økter i uka.

Problemet mitt er at de fleste programmene jeg fant her av de ferdiglagde forstår jeg ikke noenting av og de virker veldig avanserte.

Noen som har et bra split program som jeg kan bruke eller eventuelt vise til et ferdigprogram på siden her og forklare meg?

Takk :D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33106-trenger-tips-til-treningsprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare for å dobbeltsjekke; Hva slags resultater fikk du av Starting Strength? Da tenker jeg i første runde på endringer i maksstyrke i knebøy-benk-markløft, og endringer i kroppsvekt?

Alder? Høyde? Vekt?

Hvilke mål har du med treningen din? Hva ønsker du å oppnå?

Resultatene mest i form av økt styrke. lite endringer i kroppsvekt da jeg ikke har vert flink nok med kostholdet.

Er 27, 189, og 97kg. har vel kanskje tatt av et par kilo siden jeg startet.

Knebøy Økt ca 20kg siden start. (dype)

Benk Økt 5kg siden start.

Markløft Økt 10kg siden start.

Merker klart at jeg blir sterkere og får mer markerte muskler, samt at jeg får masse mer energi enn før :D

Kjapp kommentar;Hvis du har trent starting strength i syv uker, og bare gått opp tyve kilo i bøy og ti kilo i markløft, så har du sannsynligvis ikke fulgt programmet slik det er ment å følges.

SS legger opp til nokså jevn og aggressiv økning av vektene fra økt til økt, som regel 2,5-5kg i knebøy og markløft, og 1,25-2,5kg i benk og skulderpress.

Å gå opp tyve kilo i knebøy skulle altså tatt deg et sted mellom 10 og 18 dager, alt ettersom hvor du startet med vektene og hvilket utgangspunkt du hadde.

Når jeg trente SS, så gikk jeg fra 40kg til 115kg i knebøy i løpet av tre måneder,med temmelig grei progresjon i benkpress og markløft også. Med tanke på at vi er nogenlunde like høye og tunge, ser jeg få grunner til at du ikke skulle klart det samme, gitt at du er skadefri og faktisk hadde fulgt programmet ;]

Linken under er fryktelig relevant.

http://startingstrength.com/articles/clarification_rippetoe.pdf

Annonse

Jeg har en kollega som har trent SS i 8 måneder, og har økt omkretsen rundt overarmene med tre cm uten å ha tatt så mye som en eneste bicepscurl...

Tyn ut av programmet det du klarer og bli sterk før du begynner å tenke noe mer stash... Jeg kan garantere deg at du vokser bra i prosessen.

Bryne æ best (y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...