Gå til innhold

Overpronasjon som kan gå tilbake?


Cala_

Anbefalte innlegg

Våren 2011 begynte jeg å løpe. Var da innom Löplabbet her i Trondheim for å få testa foten og kom ut derfra med sko for overpronasjon. Den gangen var jeg overvektig og veide mer enn 20 kg mer enn i dag.

Har siden den gang vært innom flere løpesko for overpronasjon og mener de har funka greit.

Nylig kjøpte jeg meg ytterligere et nytt par sko for overpronasjon på XXL. Denne gangen uten veiledning fra noen selgere. Ikke lenge etter det var jeg innom G-Max med dattera mi som skulle ha seg løpesko. Møtte på en selger der som vurderte foten hennes til nøytral. Jeg nevnte at jeg bruker overpronasjonssko og da ville han se på min fot. Mente da at jeg slett ikke har behov for overpronasjonssko siden jeg har en normal fot med høy fotbue. Og jeg må innrømme at jeg har begynt å bli veldig usikker på de nye løpeskoene mine. Føles til tider på en måte som foten min blir tvunget utover. Har begynt å få litt vondt i skinnleggen når jeg løper. Det er ikke snakk om mer enn en halvtime to ganger i uka på tredemølle da, men likevel.

Kan det være at overpronasjon rett og slett "går tilbake"? At man etter en tid ikke trenger/bør ha slike sko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...