Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Altså, jeg har fått et treningsopplegg på Elixia, på det grønne kortet som man får når man melder seg inn. Jeg begynte i forrige uke og har aldri trent før.

Jeg føler uansett om de har vist meg hvordan jeg bruker apparatene så bare "gjør jeg noe". Det kan jo umulig bli framgang av å ikke presse seg til max?

Nybegynnere skal starte lett. Men i skulderpress er laveste vekt 10kg og jeg klarer jo ikke 12 reps av det engang. Jeg sliter når jeg kommer til 6 reps.

Føler jeg kanskje er veldig, veldig svak. Men har ikke råd til personlig trener. Så hva skal jeg gjøre? Følge det programmet i 8 uker og fortsette med det de anbefaler?

Bør jeg se forskjell etter 8 uker?

Er 60kg, 165 høy.

Fortsetter under...

Som nybegynner bør du merke resultater på styrken ganske fort så fremt du spiser nok mat.

Fokuser på å trene jevnlig og spise mye og bra mat de neste ukene, og du vil etterhvert kunne øke vektene. Få inn gode rutiner og hold motivasjonen oppe! :)

Du må jo starte et sted, og for deg er jo eneste alternativ å starte på den laveste vekten om du ikke klarer mer. Bare fortsett med det.

Du kommer nok til å øke noen kg i alle øvelsene på 8 uker. Hvis du føler at det er for lett i forhold til antall repetisjoner du skal gjøre, så må du selvfølgelig legge på flere kg.

Da er det bare å kjøre på og spørre om hjelp her angående kosthold også kanskje :)

Det er nok ingen dum ide,mange flinke folk her inne,som kan mye rart om mye forskjellig, kosthold og trening inkludert:)

Hei!

Jeg er også en nybegynner som ikke aner hva jeg driver med, og lurte på om du kan dele hva ditt nybegynnerprogram går ut på?

Hadde vært interessant å sammenligne med http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ som jeg akkurat har begynt å bruke.

Uansett, masse masse lykke til med treningen! :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...