Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om det blir for mye fett i kosten min pr dag. Ligger på ca 50% fett, hvorav fettet kommer fra laks, makrell i tomat og tran. Det er jo det "gode" fett, men kan det bli for mye når jeg skal ned i fettprosent? Trener 3 helkroppsøkter i uka + 3 cardioøkter. Ligger høyt på proteininntaket pr dag, ca 40 % og kun ca 10 % karbohydrater. Gjør jeg feil? Vil gjerne ha tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32870-for-mye-fett-i-kosten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Så lenge proteininntaket ditt er høyt (ca 1,5 - 2 g/kg) så spiller det ingen rolle om resten av kaloriene kommer fra gode fettkilder og lite karbohydrater, like mye av hver eller litt mindre fett og mer karbohydrater. Det som til slutt betyr noe er hvordan energibalansen er. Ligger du litt i minus skal du gå ned i fettprosent.

hvor mange kcal får du i deg?

Og ikke minst, hvordan føler du deg?

Om du føler deg bra (sover godt, har greit med energi, orker å trene osv), og vekta går riktig vei, så er det viktigere indikatorerer enn enhver synsing herfra:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...