Gå til innhold

Stagnering..


Thomas A.

Anbefalte innlegg

God morgen! :)

Har ett spm. som muligens er.. skikkelig teit, men spør alikevel.

Jeg er på diett, ca 2000kcal/dag +/- 200.

Har fra 26 des gått ned fra 96 til 90kg. Idag sto vekta på 91,2kg!

Jeg begynte omtrent samtidig å inkludere tung beintrening til treninga mi, ikke bare leg ext. o.l.

Kan bøy og strake mark sørge for at man faktisk legger på seg under diett, hvis man ikke har så store bein i utgangspunktet..?

Eller bør jeg bare løpe ENDA mer? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å bygge muskler så trenger man et overskudd av kcal. På diett må kroppen hente den resterende energien den trenger fra det den har, nemlig fett og muskler. Så du blir nok neppe å bygge noe særlig bein på dietten, Men du vil i større grad beholde den muskelmassen du allerede har ved å fortsette tung trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bøy og strake mark sørge for at man faktisk legger på seg under diett, hvis man ikke har så store bein i utgangspunktet..?

Det eneste som gjør at du legger på deg er et kalorioverskudd.

Det de øvelsene gjør er å fortelle kroppen at du vil brenne fett i stedet for musklene i beina, og det er jo bare positivt.

Jeg synes midjemål og styrke er bedre mål på formen enn badevekta.

For eksempel så jeg både 89 og 94 kg på vekta med bare en dag eller to imellom, så her er det mange feilkilder, som f. eks. vanninnhold i kroppen, når og hvor mye du har spist og drukket, hvor mye klær du har på deg, tid på døgnet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet litt om dette for Adressa.no, men også her på Fitnessbloggen. Ikke la baderomsvekta bestemme alt. Holder at du har litt urin i urinblæra, mat i tarmen, ekstra vann under huden og i musklene - og wips så har man gått opp i vekt UTEN at det har vært noe energioverskudd til stede.

Det at du trener styrke vil kunne gjøre at du bygger muskler og forbrenner fett SAMTIDIG. Dette er godt dokumenterte også i studier på godt trente individer (finnes to undersøkelser fra NIH/Olympiatoppen bl.a.).

Man må uansett tenke langsiktig. Ikke la en eller flere "negative" målinger ta knekken på motivasjonen. Det er de som gir jernet når det butter i mot som vinner til slutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har skrevet litt om dette for Adressa.no, men også her på Fitnessbloggen. Ikke la baderomsvekta bestemme alt. Holder at du har litt urin i urinblæra, mat i tarmen, ekstra vann under huden og i musklene - og wips så har man gått opp i vekt UTEN at det har vært noe energioverskudd til stede.

Det at du trener styrke vil kunne gjøre at du bygger muskler og forbrenner fett SAMTIDIG. Dette er godt dokumenterte også i studier på godt trente individer (finnes to undersøkelser fra NIH/Olympiatoppen bl.a.).

Man må uansett tenke langsiktig. Ikke la en eller flere "negative" målinger ta knekken på motivasjonen. Det er de som gir jernet når det butter i mot som vinner til slutt :)

DET er gode nyheter! Vi går for det! :)

Kan ikke knekkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...