Gå til innhold

CrossFit - sette opp egen gymøkt


Amalyn

Anbefalte innlegg

Hjelp! Noen som har holdt på med crossfit og har litt peiling? Jeg skal sette opp egen gymøkt med crossfit. Den veier mye på karakteren, og jeg skulle gjerne ha lagd den beste gymøkta mulig! Jeg trenger eks på en god oppvarming. (Turkish get up bruker nok de i klassa for mye tid på å skjønne:rolleyes:)

Til hoveddel har jeg; trappehopp, fjellklatring, thrusters m vekter, burpees og candlesticks, i serier. Altså dette programmet: http://aktivtrening.com/files/bonnier-atr/bp_restricted_download_files/atr_no_111039-crossfit_web.pdf

Så blir det standard uttøying til slutt for hele kroppen ;)

Dette skal skje på førstkommende mandag!

[ATTACH]158628[/ATTACH]

post-23265-14440997908854_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krabbe frem og tilbake på gulvet (fremover, bakover, med bena først osv...bear crawl), lengdehopp frem og tilbake, burpee-et skritt frem-burpee-et skritt frem....gjerne gå igjennom 5 reps fra hver øvelse i tilfelle det er noen spørsmål. Ville kanskje vært lurt å legge inn oppvarmingøvelser hvor en kan gå to og to sammen, for eksempel kaste en ball til den andre og fange den i knebøyposisjon ( som wall balls, bare med en partner), trillebår e.l. Om det er meningen å kjøre det som en trening i gruppe er det mye mer motiverende og gøy å ta det som en teamøkt, to og to sammen for eksempel 10 reps av hver øvelse i 5-8 runder ( ti reps deles på begge = 5). Da vil en automatisk gi mer enn om en skal holde på for seg selv i et visst antall minutter og trenger ikke 1 min pause mellom hver av øvelsene. I tillegg får en små innelagte pauser når partneren arbeider, samtidig som det er lettere å forholde seg til dt visst antall reps. Synes det er en god ide å ha trappehopp først da den er vondest å feile på (!), men ville droppet turkish get up som oppvarming, som du sier selv er det en komplisert øvelse...beklager kompakt tekst, skriver på iphone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en kommentar mener jeg at thrusters og wall balls bør læres inn med korrekt teknikk før man begynner å peise på med flest mulig på kortest mulig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...