Gå til innhold

smerter fot/ankel


Anbefalte innlegg

Har hatt små smerter oppå foten/ rundt foran på ankelleddet noen dager nå ved belastning da jeg går og på starten av treningsøkter, men smerten avtok etter oppvarming. Men fotballtreningen i går kveld så "hugget" det til og jeg måtte stoppe treninga. Var en tur innom legevakta og hun mente det ikke var tretthetsbrudd ettersom jeg ikke følte noe smerte da jeg klemte oppå der det var vondt. Nå klarer jeg ikke å legge noe særlig vekt på foten. Den er heller ikke hoven. Smerten er sånn at når jeg legger vekt på foten så mye det lar seg gjøre så er det vondt, men da jeg slipper vekta på foten så kommer det noen sekunder med mer intens smerte spesielt foran på ankelen. var som sagt til legen som mente det ikke var tretthetsbrudd, men som mente det var overbelastning og at jeg bare måtte se det an. så det jeg lurer på er om noen har opplevd noe lignende eller som har peiling på hva det kan være?

post-9511-14440997203213_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...

Tar opp igjen tråden. På torsdag var jeg å tok mr og ct av foten, og det ble påvist brudd i naviculare beinet i foten. Snakket også med en ortoped som ga meg krykker og sa at det var en ganske alvorlig skade, og sa at foten måtte avlastes i minimum en måned. Har nå gått 2 måneder siden skaden oppstod og har i den tiden trent opp mot smertegrensen, noe fastlegen min sa jeg kunne gjøre, men noe som ortopeden sa at jeg ikke skulle gjøre... Foten er blitt bedre og jeg klarer å jogge i en 10-12 km/t uten at jeg kjenner noe smerte. Så det jeg lurer på er om det kan bli komplikasjoner pga av at jeg har brukt foten opp mot smertegrensen? og evt hvilke komplikasjoner kan det bli? og hvor lenge kan jeg forvente at det tar før foten er 100%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...