Gå til innhold

Diett for å ned i fett%


Henrik Botn

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er rart at en "pt" putter en 15åring på diett, så vi er vel like forvirret. Men joa, kan være pga jeg danser i tillegg.

Haha, det er nå for all del ikke han sin feil at jeg vil på diett :) Jeg er ikke ute etter hva folk synes om at jeg er på diett, men mer opptatt av hva folk synes om kaloriinntaket mitt :) Men ut i fra folk sier her så er vel kaloriinntaket mitt for lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver at du ligger på 2000? jeg ligger på 2500 +-, vekta rykker seg ikke. Jeg har kansje litt høyere aktivitetsnivå enn deg (dans 3 ganger i uken + styrke 4), men gitt at jeg er en god del lavere enn deg og lettere, så ja.. Men synes først og fremst det er rart at du tenker på fett% i en alder av 15 da.

Vel, dagens samfunn ;) .. men å ikke føle seg vell har uansett lite å si om du er 15 eller 30! Er uansett helt enig i at du ikke burde fokusere på det. Har selv en bror på 15 år som begynte å trene sammens med meg for ca et halvt år siden. Han begynte på ca 64 kg og er idag 80kg på samme høyde som deg. Og han ser dritbra ut!! Han har kanskje ikke sixpack eller cuts i låra, men hvem trenger det som 15 åring? Han tar 85kg i benk, 110kg i bøy og 130kg i mark (har derfor tatt meg noe sykt!!!!), med BRA teknikk og sikkert et par kg til inne. Nå har jeg dog vært meget påpasslig fordi han ikke skal ramle innpå noe "fitness greier" og ende opp som en zyzz'brahh slik som mange andre på hans alder, men kan garantere at dette har gitt han MYE mer enn om han skulle kun fokusert på det estetiske..

Å bli sterkere er så sinnsykt mye mere awesome enn å tenke på store biceps og pump i pecsa (som du får med på kjøpet uansett om du blir sterkere++). Litt rabbel dette her, men poenget er = fokuser på å bli sterkere og spis maten din!! Du trenger ingen diett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, sier ikke at det er hans feil, men i mine øyne er en pt mer enn bare en som setter opp diett og progam og får betalt for det. Det er en som setter seg inn i hver enkeltes ønsker,og som da skal gjøre veien fra A til B minst mulig problematisk. At du vil gå ned i fett%, og han setter deg på en diett uten å blunke engang, gir meg bare inntrykk av at han ikke er helt.. Kvalitetsikker? (Teit ord, men kom ikke på noe annen beskrivelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dagens samfunn ;) .. men å ikke føle seg vel har uansett lite å si om du er 15 eller 30! Er uansett helt enig i at du ikke burde fokusere på det. Har selv en bror på 15 år som begynte å trene sammens med meg for ca et halvt år siden. Han begynte på ca 64 kg og er idag 80kg på samme høyde som deg. Og han ser dritbra ut!! Han har kanskje ikke sixpack eller cuts i låra, men hvem trenger det som 15 åring? Han tar 75kg i benk, 110kg i bøy og 130kg i mark (har derfor tatt meg noe sykt!!!!), med GOD teknikk og sikkert et par kg til inne. Nå har jeg dog vært meget påpasslig fordi han ikke skal ramle innpå noe "fitness greier" og ende opp som en zyzz'brahh slik som mange andre på hans alder, men kan garantere at dette har gitt han MYE mer enn om han skulle kun fokusert på det estetiske..

Å bli sterkere er så sinnsykt mye mere awesome enn å tenke på store biceps og pump i pecsa (som du får med på kjøpet uansett om du blir sterkere++). Litt rabbel dette her, men poenget er = fokuser på å bli sterkere og spis maten din!! Du trenger ingen diett :)

Kan fint være fit samtidig som sterk :) Og jeg har spist mye mat og bygd muskler i ett år nå og det jeg ønsker er å bli kvitt det fettet som kom med musklene :) men jeg skal drøfte det med han PT'en om at folk mener jeg har for lavt kaloriintak og eventuelt få litt mer kalorier i kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si at jeg ligger på 250 karb, 50 fett og 205 protein akkurat nå. Jeg veier 76.2 kg og er 171 høy.

Når jeg startet for ca. 4 uker siden så veide jeg 80 kg. Da startet jeg med 300 karb og 55 fett. Proteinene holder seg på det samme. Det eneste som er regulert er karb og fett. Dette gjør jeg litt hver uke om nødvendig.

Aktivitets nivået mitt er også ganske høyt. Trener 5 dager i uka + kardio 4 ganger i uke hvor jeg skal forbrenne ca. 300 kalorier hver gang. Dette har fungert flott for meg. Men husk at alle kropper er forskjellig. Denne PT'en kan kjenne deg bedre enn hva vi gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser mindre enn deg? Hvor mange kalorier ligger du i løpet av en dag da? Begynner å lure på om han PT'en der jeg trener har gjort noe galt når han lagde dietten..

Det han har gjort galt i mine øyne er at han i det hele tatt har satt opp en diett for en 15 år gammel gutt. Jeg ville ikke vært så fokusert på diett, fettprosent og "abs" har jeg vært deg. Tar jeg ikke helt feil så trener du fem-splitt i tillegg? Det har kommet en del gode innlegg her. bl.a. fra Celina Breivik. Som hun sier: Å bli sterkere er så sinnsykt mye mere awesome enn å tenke på store biceps og pump i pecsa. Fokuser på å bli sterkere og spis maten din!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...