Gå til innhold

Hvordan kvinne seg opp til å trene blant sterkingene?


Sniff

Anbefalte innlegg

Tusen takk for så mange svar på så kort tid, det gleder og motiverer. :) Jeg er jo veldig motivert, og har tenkt på dette siden jeg så smått startet å trene/gå ned i vekt for et år siden, men så altfor "jente" når det kommer til å være selvbevisst. (har gått så langt som å tenke at folk sikkert bare tenker at jeg bare er én av nyttårsforsett-menneskene, og derfor vurdert å utsette alt til februar. hey, her er man flink til å finne på "gode" unnskyldninger.,:rolleyes:). Jeg er verdens navle, men muligens bare i min egen verden.

Det hjelper å høre alt man egentlig vet, men som er så lett å skyve unna når man er litt usikker.

Tror jeg må ta meg sammen, og ta meg en tur på senteret mitt om så bare for å bli litt kjent med apparatene og "ruta" jeg kommer til å måtte gå framover. Jeg har tenkt å trene det fullkroppsprogrammet her: http://fitnessbloggen.no/la-deg-inspirere-av-disse-treningsprogrammene/ , men fy søren det er mange øvelser jeg må kunne. Blir nervøs bare av tanken. Så nå skal jeg sette meg ned og skrive ned hvordan jeg gjør øvelsene(takk for øvelsesguiden her, uten den..) sånn at jeg kan kikke på det når jeg skal prøve meg selv. En del av de grunnleggende kan jeg heldigvis fra før av, men enkelte er helt nye. Fikk en som jobber på senteret til å vise meg teknikken på alle øvelsene, og føler at jeg har lest nok om styrke til å kunne teorien, selv om det er en liten mil unna å gjøre det i praksis.

Skulle så gjerne tatt meg et par timer med pt, men har ikke muligheten nå. Det er rett og slett for dyrt for meg nå(student uten studentlånet, ikke så mye rom økonomisk). Siden jeg trener på sats, så har jeg muligheten til å få treningsveiledning der en av de personlige trenerne kan se på teknikken min, så jeg tror jeg skal gjøre det etterhvert.

Merket at det som er mest savnet etter at jeg gikk ned en del i vekt er rumpa, plutselig er det ikke så mye igjen der lenger. Så nå skal jeg trene meg til en killer ass, bli sterk og bli kvitt grevinnehenget på armene.

puh, takk for meg.

Det er mange treningssentere som tilbyr treningsveileding gratis for nye og eksisterende medlemmer, det er ikke alltid med PT, men i hvertfall med noen som kan hjelpe deg i gang med både øvelser og program. Bare be dem gi deg øvelser i frivektsavdelingen og ikke i maskinene:) Da kanskje det blir litt mer overkommelig og økonomisk! Jeg har trent styrke lenge, men føler meg ofte litt utilpass sammen med alle de sterke guttene og jentene som er i frivektsavdelingen, men etter et par uker, blir jeg varmere i trøya og til slutt tenker jeg ikke på det mer. Så hopp i det! Du kommer til å bli så glad når du er i gang!

Jeg heier på deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...