Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er en mann på 23 år, som har tenkt å ta styrketreningen mer seriøst med et ordentlig program!

Har en arbeidsskade som gjør at jeg ikke burde ta markløft.

Forslag:

Dag 1:

Benkpress: 4*6-8 rep

Knebøy: 4*6-8 rep

Sittende roing: 2*6-8 rep

Nordic hams: 2*6-8 rep

Militærpress: 4*6-8 rep

Dips: 4*6-8 rep

Bicepscurl: 4*6-8 rep

Random mageøvelser

Dag 2:

Skråbenk manualer: 2*10-12 rep

Cable cross/flyes: 2*10-12 rep

Benpress: 3*10-12 rep

Chins: 3*10-12 rep

Arnoldpress: 3*10-12 rep

Franskpress: 3*10-12 rep

Pull-ups (bicepsgrep) 3*10-12 rep

Dag 3:

Benkpress: 3* 12-15 rep

Knebøy: 3* 12-15 rep

Rygghev: 3* 12-15 rep

Shrugs: 2* 12-15 rep

Militærpress: 2* 12-15 rep

Franskpress: 3* 12-15 rep

Biceps med manualer: 3* 12-15rep

Random mageøvelser

Noen tips på å endre ryggøvelsene, med tanke på at jeg ikke tar markløft?

Håper på svar! :)

Skrevet

I min mening er det alt for mye volum og for mange øvelser. Tror du vil bli utbrent rimelig fort på dette oppsettet.

Hva med en overkropp/underkropp oppdeling istedet? Ellers må du gjerne kjøre høyfrekvens, men da ville jeg ha kikket på en skikkelig program f.eks dietmar eller Dan John's easy strength.

Skrevet

Legg til dra øvelser/fjern noe press øvelser. Fin tommelfingerregel: 1:1 forhold mellom antall reps/sett på horisontale dra øvelser vs alt av press øvelser :)

Legg også til litt lårcurl, så er det bare å kjøre på :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Trenger ikke å være så komplisert for å være et seriøst program. Selv kjører jeg følgende 3 dager i uka:

Frontbøy 4x8reps

Markløft 3x5 reps

Benkpress 3x8 reps

Diverse øvelser på armene i 3 gigantsett. For eksempel Facepull > Triceps pushdown > Bicepscurl.

Da du har problemer med markløft så er det synd, men det finnes mange gode øvelser for ryggen eksempelvis roing og rygghev. Du trenger riktig nok ikke å ha det så simpelt som meg hvis du synes det er kjedelig, men det er fryktelig mye som Kjetil sier ovenfor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...