Gå til innhold

Hva er optimal styrketreningsmat?


misspink

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva er det optimale kostholdet ved styrketrening? Jeg har nå et 6 ukers program hvor jeg øker vekter hver gang, jeg har fremgang men føler jeg henger litt i formen innimellom ift hva jeg ønsker. Etter nåværende program settes det opp nytt evnt mer frivekter!

Jeg er flink til å spise nok og bra mat. Og prøver iherdig å få inn nok proteiner men kan nok bli enda flinkere. Så lurer jeg på i en verden av BCAA, whey proteiner, kreatin, gainer osv...

Hva bør jeg investere i og hva trenger man ikke.

Jeg er en liten (155 cm) men tung skapning, trenger ca 2500 kcal daglig. Veier 80 kg hvorav 50 kg er muskler, så har litt ekstra fett. men prioriterer muskelvekst så får jeg se hvordan kroppen blir og ta fettet i neste runde. så vet heller ikke helt hvor mye proteiner jeg trenger. Jeg trener styrke 3 - 4 ganger i uken har program som inkluderer beinpress( 200 kg), brystpress (36kg), roing (55kg) og skulderpress (27kg) alle i maskin. 8 rep 3 sett.

nåverende vekter står i parantes!

bare spør om det treng, jeg er gira på en muskuløs kropp har absoluttt anlegg for det.

utenom styrketrening står jeg mye på hendene og hodet og andre sprell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...