Langsiktig Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Jeg er ferdig utdannet økonom(bachelor), har ikke jobbet innenfor dette enda. Men tviler sterkt på at jeg vil trives i en totalt stillesittende jobb foran pc/annet arbeid. Jeg ser på muligheten innenfor helse/trening og da coaching/PT. Jeg har noen spørsmål ang dette til dere "erfarne". 1. Holder det med kun et "PT kurs?" Kan man bli attraktiv nok å tjene ok med penger(familie etc)? 2. Hvilket studie anbefales? Bachelor?Master?Kurs(AE,afpt osv)? Selvfølgelig fortstår jeg at jo "Mer jo bedre" når det gjelder utdannelse, men akkurat nå har jeg ikke akkurat lyst på en 5års utdannelse(master). Det er også viktig at man rimelig "raskt" kan tjene ok+(da mener jeg 400-500k) i året. Da dette er oppnåelig i de fleste yrker nå. Det positive med f.eks Coaching/PT slik jeg ser det og hvorfor jeg har lyst er å kunne: Jobbe med noe man trives med, hjelpe samt dette med "friere hverdag" osv. Så, hva er attraktivt, whats not? Takker - langsiktig! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32513-utdanning-innenfor-pt-trening-coaching-og-helse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mali-H Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Nå svarer jeg kun ut i fra senteret hvor jeg jobber (og er ikke PT selv), men der er det krav om utdannelse. Utover dette må en være dyktig både innen kunnskap, salg og som person. En kan tjene nok som PT til å leve av dette, men det krever sitt. Først må en få et sted å jobbe/starte eget og bygge opp en kundemasse, deretter må en kontinuerlig jobbe for å opprettholde og skaffe seg kunder. som PT har en ofte lange dager da en ofte må bruke tid på kundene utenfor de X antall minuttene de betaler for, en må som sagt bruke ubetalt tid på å skaffe kunder og beholde eksisterende. Som PT kan en med andre ord tjene bra, men det krever mye og ofte lange dager. Vil du raskt tjene 400-500k i året ville nok ikke PT vært mitt førstevalg som fulltidsjobb, men det er langt i fra umulig. Mange muligheter for jobb hvor en ikke sitter rolig, og mange jobber som PT ved siden av annen jobb. Håper dette hjalp litt. edit: så må du også huske at som PT har du en ustabil inntekt gjennom året, og mye må balanseres og justeres - krever som oftest god planlegging privat Groenhaug 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32513-utdanning-innenfor-pt-trening-coaching-og-helse/#findComment-1105728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Som personlig trener (selvstendig næringsdrivende) kan man i teorien tjene "så mye man vil" - avhengig av utdannelse, erfaring, referanser (=ansiennitet), hvor en jobber/priser, hvor mye en kan jobbe/prioriteter/tilgjengelighet, hva er ens spesialitet/fagfelt etc.. Det tar (lang) tid å bygge seg opp som PT, såvel som alt annet. Selv om en har en lang og flott CV trenger en ikke være en god PT og vicaversa. Du jobber tett med masse forskjellige mennesker og dette krever endel av deg som mennesker, rett og slett 1. Det krever PTutdanning (såfremt du ikke skal jobbe på 24fitness ) 2. Da "holder" det med grunnleggende fra afpt/nih/AE etc, men som sagt innledningsvis og som du selv er inne på "mer er bedre" som etterutdanning og erfaring, men det kan dessverre ikke kjøpes. Har en utdannelse/erfaring innen ledelse, salg eller en jobb der en jobber tett med mennesker (rådgiver/psykolog etc) har en en liten del av kaka allerede, såfremt en klarer å bruke/overføre dette til jobben som PT. Det jeg kommer på i farten på morran Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32513-utdanning-innenfor-pt-trening-coaching-og-helse/#findComment-1105777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.