Gå til innhold

Toppe formen før konkurranse


Horatio Caine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste kjører oppkjøringsprogram. Der er det justert slik at mengden går ned og intensiteten litt opp. De siste ukene blir det mindre og mindre tungt mtp volum og ting trappes generelt ned. Sisteuka er det bare å cruise med lett trening og holde mobiliteten/løftebanen i sjakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er et typisk oppsett av hva man gjør i konkurranser(sett bort ifra så mange reps på 70%, 80% og 90%), så man ønsker gjerne å "safe" inn en høyest mulig vekt(derav tangering av egen pers). I og med at du bare skal "maxe på gymmet" hadde jeg gjort noe ala:

Stang x10-20

Logiske hopp opp mot 50%(er 50% for deg 120 går du ikke fra stang til 120, men f.eks. 60x5 100x4 -> 120)

50% x 4

60% x 3

70% x 2

82,5% x 1

90% x 1

97,5% x1

Så hopp du syns ser passe ut. Er det lenge siden du har maxa, stanga beveger seg raskt og jevnt i oppvarming, du tror du har gjort mye fremgang siden sist max etc -> større hopp, vice versa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svir man ikke av unødvendig mye krefter av å tangere egen pers først?

Det der er litt individuelt. I benkpress liker jeg ikke å gjøre større hopp enn 5 kg, da føles det ofte tyngre enn ved mindre hopp. I markløft og knebøy hvor jeg brenner meg fortere ut så liker jeg litt større hopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...