Gå til innhold

Løping-styrke eller Styrke-løping?


Elliot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vanligvis er mantraet at man skal trene det man vil fokusere mest på,først. Dette sikrer at man har nok energi til å prestere skikkelig bra. Å perse i knebøy etter halvtime med bakkeintervaller er ofte bare å glemme, og vice versa.

Siden du vil bli bedre i begge to samtidig; hva med løping-styrke, styrke-løping, løping-styrke ,styrke-løping?

Altså at du har to økter med løping først og to økter med styrke først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må presisere at dette er over flere dager og ikke på en dag. altså f.eks dag 1 løping dag 2 styrke dag 3 fri repeat.

Ja kanskje jeg skal variere om hva som kommer først etter fridagen.

Men jeg føler at løpingen krever mindre restitusjon enn styrketreningen, og at jeg derfor vil få bedre utbytte totalt sett av alternativ 1

For vel bare prøve meg fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må presisere at dette er over flere dager og ikke på en dag. altså f.eks dag 1 løping dag 2 styrke dag 3 fri repeat.

Ja kanskje jeg skal variere om hva som kommer først etter fridagen.

Men jeg føler at løpingen krever mindre restitusjon enn styrketreningen, og at jeg derfor vil få bedre utbytte totalt sett av alternativ 1

For vel bare prøve meg fram :)

Aah, mybad. Da blir jo saken en annen. Lytt til kroppen, så burde det ordne seg(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt styrke først dag 1 og så dag 2 løping så fri dag og deretter dag 1 styrke. Om du løper dag 1 så kanskje du blir mer sliten i muskulaturen så blir vanskelig å gi alt på styrke. Om du tar styrke først så får du max utbytte av den. Og da når du løper så blir uansett stølhet over når man er varmet opp. Men det er mening da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...