Gå til innhold

Er det jeg driver med feil?


pewpew91

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trente bryting i 4 år og var i veldig god form da jeg var yngre. Måtte gi meg pga kneplager og dette har da endt på at jeg har lagt på meg en god del kg fordelt på de siste 4-6 årene.

Jeg er 163 høy og veier 120kg.

Slik jeg trener og spiser nå gjør at jeg som regel føler meg sulten dagen lang.

Trener 4-5 ganger i uken med knebøy og markløft 2 av de dagene, utover det aktiveres de andre muskelgruppene også minst 1 gang i uken.

Mine måltider ser omtrent ut som dette:

Frokost: havregryn med lettmellk eller 3 Rugsprø med kokt sinke og lettost.

Lunsj: 200g Svin eller kylling og en halv pakke wokblanding av grønsaker som regel brokkoli og og annet grønt.

Middag: 200g svin eller kylling og resterende pakken av wokblanding.

Middagen kan variere noe mer, men det aller meste jeg spiser er hjemmelaget for å kontrollere at det ikke er sukker i det eller for mye salt.

Er jeg helt på jordet eller er jeg i det minste i riktig rettning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er gutt på 23 år.

Av Havregryn så tar jeg 2 scoops. Som gir meg en ganske fin porsjon. De rugsprøene med skinke og lettost holder meg ikke mett særlig lenge og det er vanskelig å kjempe i mot denne sult følelsen selv om energi nivået mitt virker å være ganske så stabilt og greit.

Vil gjerne ned til ca 70-80kg som også var min matchvekt i bryting. Selv om jeg teknisk sett hadde en høy bmi da også så var jeg rimelig muskuløs slik at det ikke var negativt. Var rimelig atletisk på det punktet.

Viktigste for meg blir å finne en måte å spise på som ikke gjør at jeg går på drastiske underskudd altfor lenge men heller en matplan jeg kan følge slik at jeg ikke raser opp i vekt i det øyeblikket jeg starter å spise ''normalt''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Skal legge til litt ris til middag og legge inn nøtter som en lite snacks mellom lunsj og middag.

Og i helgene spise litt egg med løk og sopp eventuelt ta bort en eggeplomme om jeg lager en tre eggs omelett. Men fint å vite at jeg kan øke mat inntaket litt så lenge det er de rette råvarene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan se litt "overveldende" ut med mye tekst/grafer og avanserte greier - men je glover det er verdt de 20minuttene det tar å lese og forstå

http://suppversity.blogspot.no/2014/11/high-energy-flux-new-determinant-of.html

What is calorie flux?

It is the baseline level that your bodyfat set-point system is regulating your calories in, calories out balance.

_______________________

To give you an example:

Consuming 1,400 calories, and Burning 1,400 calories = LOW FLUX

Consuming 3,500 calories, and Burning 3,500 calories = HIGH FLUX

_______________________

At the exact same calorie deficit, those who were in that calorie deficit while eating more and burning more had far lower levels of hunger and high levels of fullness.

This is suggesting that the body is far more willing to burn off body fat while in a state of high calorie flux than low calorie flux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...