Gå til innhold

Forslag til bra Kettlebells ?


KEF

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

^Det der vil jeg ikke kalle for en kettlebell.

Hva skal du bruke kula til? Om du kommer til å bruke den er det verdt å legge litt penger i det. De beste du kan skaffe i Norge finnes på www.compactkettlebells.no

Kari-Elise Fredriksen

Tak for svar :)

Tenkte å trene sving og bruke den til ekstra vekt under squats, men å prøve litt flere øvelser etter hvert. Er ikke noe spesielt sterk, så tror at en på 12 kg og en på 16 kg holder en stund. Er student så kan ikke bruke veldig mye penger på det, men om det er bortkastet å kjøpe billige ting venter jeg heller til jeg har råd. Er de ikke bare jernklumper med vinylbelegg utenpå? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Nå skal ikke jeg gå helt crazy bare fordi jeg er kettlebellatlet, men nei - en kettlebell er ikke bare en jernklump med belegg. (sånn, teknisk sett er det jo det, men det er ikke poenget).

Kettlebeller er et redskap til en russisk sport galt girevoysport. De er mye misbrukt til tullete fitnessting, men de funker vel antakeligvis til det også, om man er litt kreativ. Om du skal bruke den til fitnessgreier er det vel samme hvordan den ser ut, men jeg ville uansett gått til innkjøp av en med god kvalitet som er litt skikkelig, rett og slett fordi jeg er kettlebellentusiast og en kettlebell som du linker til ville aldri kunne bli brukt til det de faktisk skal brukes til - snatch, jerk og longcycle.

meg om det, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Nå skal ikke jeg gå helt crazy bare fordi jeg er kettlebellatlet, men nei - en kettlebell er ikke bare en jernklump med belegg. (sånn, teknisk sett er det jo det, men det er ikke poenget).

Kettlebeller er et redskap til en russisk sport galt girevoysport. De er mye misbrukt til tullete fitnessting, men de funker vel antakeligvis til det også, om man er litt kreativ. Om du skal bruke den til fitnessgreier er det vel samme hvordan den ser ut, men jeg ville uansett gått til innkjøp av en med god kvalitet som er litt skikkelig, rett og slett fordi jeg er kettlebellentusiast og en kettlebell som du linker til ville aldri kunne bli brukt til det de faktisk skal brukes til - snatch, jerk og longcycle.

meg om det, selvfølgelig.

Haha, digger lidenskapen ! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther

75101320.jpg

1) Den er for liten, dvs ikke riktig anatomisk

2) Håndtaket er feil - det er, overhodet, ikke mulig å få en god insertion med det håndtaket, og når du skal ha riktig teknikk er insertion en av de viktigste faktorene

3) Feil materiale. (Vinyl på håndtaket, skal være metall for at du skal kunne kalke det skikkelig)

4) Dette er pirk, men fargekoden er feil

men igjen, om du skal bruke den til ting kettlebells egentlig ikke skal brukes til, så er den sikkert god. (men da kan man bruke hantler også.)

Kettlebells-1.jpg

kettlebell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det der ikke er en god kettlebell, men det kan være et sted å starte - MEN der er kjempestor forskjell på konkurransekettlebells som bildet over og hobby-versjonene. Jeg kjøpte dessverre noen jernklumper på XXL og angrer på at jeg ikke investerte litt mer i skikkelige med en gang. De tyngste jeg har er mye tykkere i håndtaket og vanskelig å håndtere for meg som har små hender, mens de proffe har samme størrelse uansett tyngde og er adskillig bedre å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...