Gå til innhold

Skremt for en kamerat...


Gjest

Anbefalte innlegg

Yo!

Er en venn på face som ifølge meg selv har bare blitt helt gal/hjerne vaska. Det skremmer meg at han skriver sånn status oppdateringer:

"Nettop leart litt mer om kosthold for optimal helse. Sjekk ut Dr. Douglas Graham og 80 10 10 boken hans. I folge den fucker den standare candidadietten bare opp, men det har jo jeg erfart en god stund naa. over 6 maander har jeg fucka rundt med den dietten og den har bare (for det meste ihvertfall) odelagt for meg. Min 1. officielle FML status paa facebook LOL.

Jaja jeg har ihvertfall leart laaa...ngt mer om helse og kosthold en den gjennomsnittlige legen kan. Naa forstaar jeg at sykdom ikke er tilfeldig og at det er maater aa kurere saa aa si alt bare man gaar inn for det. Dessverre vil leger gi deg medisiner istede som bare trykker ned sykdommen og dekker over symptomene for det meste.

Try this!

Prov aa spis 3 Kilo Frukt ilopet av dagen og 0.5-1 kg gronnsaker som siste maaltid! Way to go! :)"

3 kilo frukt og 1 kg grønnsaker???!!!

Greit nok han gjør dette mot seg selv, men det plager meg så jævlig at han prøver å markedsføre dette som noe sunt og prøver å få andre til å gjøre det. Har dere forslag til hvordan man kan "omvende" en sånn person? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ideologier og overbevisning har gjennom menneskets histore klart å trumfe bort fakta og empiriske studier, så jeg ville nok bare latt han seile sin egen sjø. Han kan ikke holde på slik særlig lenge. (Man kan ikke skrive om man ligger på sykehuset med mangel sykdommer og det som verre er av slike dietter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må det være sagt at mange klarer seg veldig fint på det kostholdet, men fra et faglig ståsted vil dette kreve en del kunnskap om hvilke matvarer man bør velge.

Å spise 3kg frukt og 1kg grønnsaker vil på ingen måte dekke behovene for hverken protein eller essensielle fettsyrer, så her må det suppleres med f.eks. fisk som inneholder begge deler. Om noen følger kompisen din sine anbefalinger og bare spiser frukt og grønnsaker, vil de nødvendigvis få en del problemer med tanke på proten/fett, men det er ikke sikkert de vil merke noe før de har holdt på en stund, og i mellomtiden kan det være de føler seg helt topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideologier og overbevisning har gjennom menneskets histore klart å trumfe bort fakta og empiriske studier, så jeg ville nok bare latt han seile sin egen sjø. Han kan ikke holde på slik særlig lenge. (Man kan ikke skrive om man ligger på sykehuset med mangel sykdommer og det som verre er av slike dietter)

Ja, det er nok det lureste, sletter han fra face i dag, men hadde jo vært veldig greit å kunne

Først og fremst må det være sagt at mange klarer seg veldig fint på det kostholdet, men fra et faglig ståsted vil dette kreve en del kunnskap om hvilke matvarer man bør velge.

Å spise 3kg frukt og 1kg grønnsaker vil på ingen måte dekke behovene for hverken protein eller essensielle fettsyrer, så her må det suppleres med f.eks. fisk som inneholder begge deler. Om noen følger kompisen din sine anbefalinger og bare spiser frukt og grønnsaker, vil de nødvendigvis få en del problemer med tanke på proten/fett, men det er ikke sikkert de vil merke noe før de har holdt på en stund, og i mellomtiden kan det være de føler seg helt topp.

Det er det som er problemet, han mener at det er BARE dette man skal spise, ikke kjøtt heller, og ikke omega-3 tilskudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...