Gå til innhold

Når speil og vekt motsier hverandre!


Lab06

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har litt under skrevet et spørsmål om hvor lang tid det tar før fettet frigis fra kroppens fettlager, da jeg har ligget i kaloriunderskudd noen uker uten at vekten går ned.

Den siste uken har jeg merket at kroppen har blitt mer definert, og jeg ser også i speilet at jeg har mistet litt kroppsfett. Men da jeg gikk på vekten i morges, var vekten stabil! Hvordan kan det ha seg?

Jeg har ikke trent mer enn jeg pleier, eller gjort noen endringer som skal tilsi økt muskelmasse. Derimot har jeg følt meg slappere og hvilt mer.

Noen med lignende erfaringer og/eller mulige forklaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Muskler veier mer enn fett!

fat-muscle.jpg

Alt tilsier at du har økt i muskelmasse. Som nybegynner er det faktisk mulig å bygge muskler på kaloriunderskudd.

Du sier også at du har hvilt mer... Dette kan faktisk ha noe med saken å gjøre. Musklene dine må få muligheten til å restituere seg, og ved å slappe mer av er det sannsynlig at kaloriunderskuddet har blitt mindre. Ett for stort energiunderskudd kan gjøre at kroppen holder på fettet.

Ta en titt på denne http://fitnessbloggen.no/baderomsvekt-soppel/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...