Gå til innhold

Tips til trappeintervall-økt?


Lotta

Anbefalte innlegg

Jeg og en venninne løper trappeintervaller en gang i uken. Det varierer litt hvor mange drag vi kjører, og ofte avgjøres det underveis av hvor slitne vi er. Er det noen som har tips/forslag til hvor mange drag vi burde kjøre og hvor lange de bør være? Vi løper intervallene i Holmenkollen, så kan forsåvidt velge mellom trapper med kort avstand (tyngst for legger) og lang avstand (tyngst for lår), og av ulik lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å løpe i trappene i midtstubakken? Helt fra bunn og til toppen hvor trappene slutter? To drag der, og du er spyklar :D Til gjengjeld får du en nyderlig utsikt som du dessverre ikke greier å nyte fordi det føles som satan kommer og tar deg.

Ellers vet jeg ikke så mye om intervaller. Kansje Thess og Therese Har noe å komme med her?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å løpe i trappene i midtstubakken? Helt fra bunn og til toppen hvor trappene slutter? To drag der, og du er spyklar :D Til gjengjeld får du en nyderlig utsikt som du dessverre ikke greier å nyte fordi det føles som satan kommer og tar deg.

Ellers vet jeg ikke så mye om intervaller. Kansje Thess og Therese Har noe å komme med her?:)

Ja, løp mye der i fjor, da jeg bodde rett ved. Dog ikke drag hele veien opp, det ble for langt for meg. Avsluttet ofte en økt med å gå opp der, også gå en runde i skogen på vei ned etterpå. Jeg har foreløpig funnet ut at jeg føler fremgangen er raskest om jeg jobber med korte og eksplosive drag, med rask stegfrekvens, fremfor lange - da melkesyra kommer tidlig og blokker høyere puls. Derfor synes jeg tribunetrappene i Kollen er bedre.

I dag løp jeg denne økta:

35 minutter gåtur til Kollen

2 drag fra bunnen av sidetribunetrappene (ca 170 trinn)

2 drag fra 1 gjerde i sidetribunetrappene (kanskje 110 trinn?)

4 x 2 drag fra 2 gjerde i sidetribunetrappene (kanskje 60 trinn?)

2 x 1 utfallsteg fra bunnen

2 drag fra 2 gjerde i sidetribunetrappene

35 minutter gåtur hjem.

Totalt blir det noen drag, og nok syre for meg nå. Har økt med et par drag for hver økt der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...