Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og en venninne løper trappeintervaller en gang i uken. Det varierer litt hvor mange drag vi kjører, og ofte avgjøres det underveis av hvor slitne vi er. Er det noen som har tips/forslag til hvor mange drag vi burde kjøre og hvor lange de bør være? Vi løper intervallene i Holmenkollen, så kan forsåvidt velge mellom trapper med kort avstand (tyngst for legger) og lang avstand (tyngst for lår), og av ulik lengde.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31836-tips-til-trappeintervall-%C3%B8kt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å løpe i trappene i midtstubakken? Helt fra bunn og til toppen hvor trappene slutter? To drag der, og du er spyklar :D Til gjengjeld får du en nyderlig utsikt som du dessverre ikke greier å nyte fordi det føles som satan kommer og tar deg.

Ellers vet jeg ikke så mye om intervaller. Kansje Thess og Therese Har noe å komme med her?:)

Har du prøvd å løpe i trappene i midtstubakken? Helt fra bunn og til toppen hvor trappene slutter? To drag der, og du er spyklar :D Til gjengjeld får du en nyderlig utsikt som du dessverre ikke greier å nyte fordi det føles som satan kommer og tar deg.

Ellers vet jeg ikke så mye om intervaller. Kansje Thess og Therese Har noe å komme med her?:)

Ja, løp mye der i fjor, da jeg bodde rett ved. Dog ikke drag hele veien opp, det ble for langt for meg. Avsluttet ofte en økt med å gå opp der, også gå en runde i skogen på vei ned etterpå. Jeg har foreløpig funnet ut at jeg føler fremgangen er raskest om jeg jobber med korte og eksplosive drag, med rask stegfrekvens, fremfor lange - da melkesyra kommer tidlig og blokker høyere puls. Derfor synes jeg tribunetrappene i Kollen er bedre.

I dag løp jeg denne økta:

35 minutter gåtur til Kollen

2 drag fra bunnen av sidetribunetrappene (ca 170 trinn)

2 drag fra 1 gjerde i sidetribunetrappene (kanskje 110 trinn?)

4 x 2 drag fra 2 gjerde i sidetribunetrappene (kanskje 60 trinn?)

2 x 1 utfallsteg fra bunnen

2 drag fra 2 gjerde i sidetribunetrappene

35 minutter gåtur hjem.

Totalt blir det noen drag, og nok syre for meg nå. Har økt med et par drag for hver økt der oppe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...