Gå til innhold

Treningsforums Benkpressprogram


Genosx

Anbefalte innlegg

Hei jeg har trent et 5x5 program nå en stund og lurer på om dette programmet er noe for en som meg.

Er ikke noe spesielt erfaren eller sterk.

Benker ca 75kg. Føler jeg har lett for å stagnere med sett på 5 reps.

Lurer derfor på om et slikt program som har mye variasjon kan hjelpe meg å øke i benk + unngå å stagnere?

Takker for alle svar.

Link til programmet: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I teksten til programmet står det at dette er ment for utøvere med ett til to års treningserfaring på baken, men hvis du hverken er erfaren eller sterk(enda), vil jeg MYE heller anbefale et fullkropp-program til deg ,gjerne med lineær progresjon. Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut? Høyde? Alder? Vekt? Treningserfaring? Treningsmål?

.

I første runde burde du finne et program som tillater deg å få så mye fremgang som mulig, og i dette tilfellet kan det hende det programmet er feil for deg.

Hvis du stagnerer på 75kg og femmere, spiser du enten for lite, eller så sover du for lite, eller så trener du for mye annet ræl ved siden av,eller så trener du for lite benk eller en kombinasjon av dette. Men før vi får mer info er det ikke så voldsomt mye vi kan hjelpe med,siden vi ikke vet hvem du er eller hvordan din situasjon er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...