Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Deffing - hvordan?

Planer om å starte deffing:

Jente

Snart 18

170 cm

Ca 62

Treningsprogram på deff:

Dag 1 - styrke (bein) + 45 min. powerwalk (før frokost)

Dag 2 - styrke (overkropp) + 45 min. powerwalk (før frokost)

Dag 3 - styrke (bein) 45 min. powerwalk (før frokost)

Dag 4 - styrke (overkropp) + 45 min. powerwalk (før frokost)

Dag 5 - styrke (hele kroppen med fokus på baseøvelser)

Dag 6 - styrke (overkropp) + 45 min. powerwalk (før frokost)

Dag 7 - Gåtur i fjellet eller kardio

Kosttilskudd:

BCAA, proteinpulver og pure fat killer

Hvilket kaloriinntak bør jeg legge meg på?

3. november til 3. desember så skal holde på en mnd!!

Noen som er villige til og har tid til å sette opp en plan? <3

På forhånd takk for hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31757-deffing-hvordan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morgenkardio - har en formening om at morgenkardio er gunstig for forbrenningen , men tar da BCAA for å hindre å komme i en katabol fase og for å hindre nedbryting av muskulatur. Tenkte også å ta BCAA før styrketreningen.

Utenom trening er jeg forholdsvis aktiv og sitter sjeldent i ro over lengre tid da jeg jobber i barnehage.

Treningsprogram jeg har hatt til nå sånn ca:

Mandag:

1 500 m Roing

Marløft

Benk

Knebøy

Dips

Nedtrekk

(over+under)

TRX mage

Biceps tau

Tirsdag: intervalltrening kondisjon

Onsdag:

Tredemølle (12% stigning og fart på 6)

Knebøy

Biceps tau

Beinpress

Mageøvelser

Bulgarske utfall

Biceps curlz

Legs

Farmers walk

Torsdag: FRI

Fredag:

1 500 m Roing

Markløft

Benk

Knebøy

Pullups/nedtrekk

Flyes

TRX mage

Biceps curlz

Crunches

Lørdag: squash

Søndag:

Lett ben og arm-økt

Øktene utført med middels til høy intensitet ;-)

Makrofordeling: har ligget på rundt 2-2,2g protein pr. Kg kroppsvekt, men ikke noe fast på karb og fett

Tusen takk for du tar deg tid til å svare :-)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31757-deffing-hvordan/#findComment-1080802
Del på andre sider

Morgenkardio - har en formening om at morgenkardio er gunstig for forbrenningen , men tar da BCAA for å hindre å komme i en katabol fase og for å hindre nedbryting av muskulatur. Tenkte også å ta BCAA før styrketreningen

"Du har en formening om"

Du er i mer en nok aktivitet ila dagen til at denne morgenturen skaper mer trøbbel og stress en gir effekt.

Makrofordeling: har ligget på rundt 2-2,2g protein pr. Kg kroppsvekt, men ikke noe fast på karb og fett

Samtidig vil BCAA være veldig overfløding når du spiser mer protein enn du trenger, 1.8g pr kg kv/fettfri masse henholdsvis

Serier/repetisjoner/belastning på treningen? Intensitet = belastning, ikke hvor fort du beveger deg (i styrketreningsammenheng)

Uansett ser det ut som du har totalt sett et veldig høyt volum på øktene dine, og at du attpå til har en kondisjonsøkt FØR selve treningen blir jo litt overkill..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31757-deffing-hvordan/#findComment-1080806
Del på andre sider

Annonse

Okei, så sett att jeg dropper morgenkardio og bcaa da, hvordan mener du jeg bør gå frem da?

Sett at jeg ikke vet noe annet enn hva du oppgir her så får jeg ikke gitt andre råd enn hva jeg allerede har gjort, prøv og se hva som skjer før du totalendrer alt(start med å få mer struktur på inntaket ditt) og ønske deg lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31757-deffing-hvordan/#findComment-1080809
Del på andre sider

Ok, så sett at jeg vil deffe frem mot en ferie i desember, som er om litt over en mnd og ikke har så veldig god tid til å se hva som skjer? Er bare det at når jeg har trent så mye styrke i en lang periode vil jeg helst at det skal synes best mulig om du forstår, men selvfølgelig kan man se endringer i det lange løp uten deffing. Vet at det krever mye tålmodighet, men du har vel sikkert vært på deff selv? :-) har lyst til å prøve det for en gang må jo være den første, og er da ute etter gode råd fra noen som har peiling, og det virker det som om du har (y)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31757-deffing-hvordan/#findComment-1080812
Del på andre sider

Ok, så sett at jeg vil deffe frem mot en ferie i desember, som er om litt over en mnd og ikke har så veldig god tid til å se hva som skjer? Er bare det at når jeg har trent så mye styrke i en lang periode vil jeg helst at det skal synes best mulig om du forstår, men selvfølgelig kan man se endringer i det lange løp uten deffing. Vet at det krever mye tålmodighet, men du har vel sikkert vært på deff selv? :) har lyst til å prøve det for en gang må jo være den første, og er da ute etter gode råd fra noen som har peiling, og det virker det som om du har (y)

Sånn høyde/vekt forhold så er det nok heller mangel på muskelmasse og ikke for mye fett (no offence) at du mangler definisjoner = hensikt med "deff".

Åjada, jeg har ganske god erfaring med diett og lav fett%.. ;)

Jeg forstår selvsagt at en vil ha resultater av timene en legger ned i treningen - hvem vil vel ikke det!

Ja det stemmer at jeg har peiling, men det er også jobben min så om du ønsker konkret hjelp videre (av meg) så kan vi ta det videre derfra :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31757-deffing-hvordan/#findComment-1080815
Del på andre sider

Forstår det, og ordla meg kanskje litt feil når jeg sa at jeg ville det skulle synes best mulig for musklene du kan då absolutt se musklene! Er ikke det som er problemet heller, men i likhet med mange andre så synes jeg ikke det er nok at man kan se dem godt, men ønsker at man skal kunne se dem enda bedre og det er jo en grunn til at du sikkert har deffa selv, uansett om du sikkert hadde nok muskelmasse fra før, og det er poenget mitt. Er en grunn til at folk deffer, og skjønner at det kan være vanskelig å bedømme ut ifra det man bare leser her. Du er utdannet PT og sitter nok garantert med erfaring selv.Npr du skriver at det trolig er grunnet for lite muskelmasse at jeg mangler definisjon begynner jeg å lure... hvordan kan man definere definisjon da? Det finnes mange grader av definasjon. Det er det som er hensikten med deff...akkurat! Man skal definere MER og det er dette jeg ber om hjelp til ;-) Selv om jeg ikke kan noe om deff betyr ikke det at jeg er helt nybegynner... Så når jeg lurer på hvordan man deffer, så er jeg ute etter et konkret svar, kan ikke være så vanskelig det vel? (y)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31757-deffing-hvordan/#findComment-1080820
Del på andre sider

Forstår det, og ordla meg kanskje litt feil når jeg sa at jeg ville det skulle synes best mulig for musklene du kan då absolutt se musklene! Er ikke det som er problemet heller, men i likhet med mange andre så synes jeg ikke det er nok at man kan se dem godt, men ønsker at man skal kunne se dem enda bedre og det er jo en grunn til at du sikkert har deffa selv, uansett om du sikkert hadde nok muskelmasse fra før, og det er poenget mitt. Er en grunn til at folk deffer, og skjønner at det kan være vanskelig å bedømme ut ifra det man bare leser her. Du er utdannet PT og sitter nok garantert med erfaring selv.Npr du skriver at det trolig er grunnet for lite muskelmasse at jeg mangler definisjon begynner jeg å lure... hvordan kan man definere definisjon da? Det finnes mange grader av definasjon. Det er det som er hensikten med deff...akkurat! Man skal definere MER og det er dette jeg ber om hjelp til ;-) Selv om jeg ikke kan noe om deff betyr ikke det at jeg er helt nybegynner... Så når jeg lurer på hvordan man deffer, så er jeg ute etter et konkret svar, kan ikke være så vanskelig det vel? (y)

Det er ikke meningen å være "vanskelig", jeg er bare realistisk ut i fra det (lille) jeg vet om deg om hva jeg vet om å endre kroppssammensetning.

Selv har jeg gått på diett i sammenheng med konkurranse, både med lite og mer muskelmasse

[ATTACH]152660[/ATTACH]

Forhåpentligvis ser du at det er ganske stor forskjell, fettprosenten er den samme mens jeg veide 6kg mer på de nederste bildene.

På det øverste ser jeg bare tynn ut :)

Jeg vet ikke ikke er sammenligningsbart med konkurranseoppkjøring og å ville gå ned litt i fettprosent - jeg forstår helt klart hva du mener.

Men igjen - muskelmasse har endel å si på hvorvidt man bare blir tynn eller definert, muskel-tynn.

Igjen#2 - start i det små, kutt 200kcal og ellers gjør som vanlig og følg med på vekt, mål, speil, energi, søvn, trening, aktivitetsnivå(NEAT), sult etc..

Er en grunn til at folk deffer, og skjønner at det kan være vanskelig å bedømme ut ifra det man bare leser her.

Det er vanskelig fordi ønskelig informasjon er langt ifra fullverdig. Personlig ønsker jeg (i tillegg til høyde, alder, vekt), hva/hvor mye/når en trener og spiser, døgnrytme, jobb, stressnivå, hverdagsaktivitet og er det andre ting å sette fingeren på(som overdrevent/feil aktivitetsnivå og lavt/feil energiinntak) kan en også kartlegge metabolsk funksjon og hormonbalanse vha blodprøve og andre tester.

Det trenger selvsagt ikke gjøres på den måten, men vil man gjøre det ordentlig uten å kaste bort timer og penger på trening/mat så er det sånn det gjøres = biologi

[ATTACH]152662[/ATTACH]

Lykke til ;)

post-154-14440990276941_thumb.jpg

post-154-14440990278494_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31757-deffing-hvordan/#findComment-1080855
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...