Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann. Trener styrke jevnlig og har egentlig bra styrke.. men lyst å presse ned fettprosenten litt, så har begynt å kjøre litt meir kardiotrening. Iform av både intervaller og meir rolige lengre økter... mest jogg/springing, men og såvidt begynt med sykkel.

Lurer på ka eg bør få i meg av næring etter ei kardio økt?

ska eg få i meg det samme etter økta om det er ei morgenøkt kontra ei kveldsøkt?

vekta er egentlig ikkje nøye, så lenge fettprosenten går ned :) (vill beholde styrken min)

etter styrkeøktene mine pleier eg å kjøre på med en proteinshake og banan, til tider noke proteinpannekaker. vill det vere det samme med kardio?

eksempel tas imot med stor takk :)

Fortsetter under...

De fleste pleier som regel å være slitne etter cardio, har du cardioet lenge kan det hende du har svettet nok til at kroppen kunne ha godt av tilskudd av elektrolytter og vann, så noe å drikke og en banan er nok et greit valg.

Når på dagen du cardioer spiller ikke så stor rolle på hva kroppen trenger etterpå, med mindre du trener på tom mage om morgenen, isåfall anbefaler jeg frokost.

Trenger ikke påfyll underveis på økter under 60- 70 minutter. Pleier selv å drikke sjokolademelk/ proteinshake med melk og et par bananer etter ei sånn økt.

På lengre økter, på 1,5 time og lengre, så anbefales det påfyll hvert kvarter - tjuende minutt. Sportsdrikke, nøtter, barer, brødskiver, frukt, gel osv. Prøv deg frem. 4- 500 kcal i timen på langvarige økter er sånn tommelfingerregel som jeg vet flere syklister jobber ut ifra. Og når økta er ferdig, innpå med proteiner og mer karbohydrater :)

- Selv MÅ jeg ha et større måltid kort tid etter treninga, det blir ofte den shaken og frukten etterpå før jeg dusjer og lager middag (uansett når på døgnet omentrent så blir det et relativt stort måltid)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...