Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, gutt 20 som veier 60-70kg og er 180 høy. Jeg har en sykdom kalt IBS og har slitt lenge med dette. For en mnd siden starten jeg på FODMAP dietten og har kuttet ut laktose og gluten og er blitt MYE bedre. Skal nå begynne å trene igjen, tenker da Stronglifts. Det jeg sliter mest med er kostholdet. Da jeg var 16 begynte jeg å trene, drakk gainer og 2 liter h melk om dagen, masse havregryn. Gikk opp masse og ble sterk. Det jeg trenger hjelp til nå er hva jeg skal spise. Prøvde glutenfritt havregrøt idag og det gikk fint. Melk kan jeg ikke drikke, men har funnet et proteinpulver jeg tåler. Vurderer også å begynne med periodisk faste da jeg heller foretrekker et par store måltider en mange små.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31653-bulk-p%C3%A5-low-fodmap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nøtter. Avocado. Laks. Makrell. Søtpotet. Nøttesmør. Smør. Oljer. Kokosmelk

Lag shakes med banan, havregryn, olje, proteinpulver, mandler osv

Ris+laks+mye saus

Havregrøt med kokosmelk, proteinpulver og nøtter

Omelett med laks og ost

Avocadomos med karbonadedeig og stekte søtpotetbåter

Osv

..

Hei, gutt 20 som veier 60-70kg og er 180 høy. Jeg har en sykdom kalt IBS og har slitt lenge med dette. For en mnd siden starten jeg på FODMAP dietten og har kuttet ut laktose og gluten og er blitt MYE bedre. Skal nå begynne å trene igjen, tenker da Stronglifts. Det jeg sliter mest med er kostholdet. Da jeg var 16 begynte jeg å trene, drakk gainer og 2 liter h melk om dagen, masse havregryn. Gikk opp masse og ble sterk. Det jeg trenger hjelp til nå er hva jeg skal spise. Prøvde glutenfritt havregrøt idag og det gikk fint. Melk kan jeg ikke drikke, men har funnet et proteinpulver jeg tåler. Vurderer også å begynne med periodisk faste da jeg heller foretrekker et par store måltider en mange små.

Hvorfor må de "mange små måltidene" være små når du skal bulke? Hvorfor ikke spise mange store måltider kontra mange små eller IF.

Nøtter. Avocado. Laks. Makrell. Søtpotet. Nøttesmør. Smør. Oljer. Kokosmelk

Lag shakes med banan, havregryn, olje, proteinpulver, mandler osv

Ris+laks+mye saus

Havregrøt med kokosmelk, proteinpulver og nøtter

Omelett med laks og ost

Avocadomos med karbonadedeig og stekte søtpotetbåter

Osv

..

Ville vært forsiktig med å anbefale avokado. Noen tåler det, noen gjør det ikke. Jeg fant ut at jeg ikke tålte det f.eks :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...