Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med disse skoene? Jeg skal bruke dem til bøy og mest sannsynlig olympiske løft etter hvert. Jeg har prøvd disse skoene i butikk og TROR de satt som et skudd. Dvs, jeg har aldri hatt på meg lignende sko tidligere og kjører bøy i sokkelesten per dags dato, og vet derfor ikke helt hvordan de skal føles på foten etc. De satt i alle fall stramt, føltes stødige og behagelige. Jeg har desverre litt mongo føtter og er derfor avhengig av å prøve sko før jeg kjøper. Disse fra Reebok (og et annet par) er de eneste (?!) jeg har funnet i butikk i Oslo. Anyone? Kom også gjerne med andre og generelle tips & trisk om løftesko.

[ATTACH]152122[/ATTACH]

Modellen heter Reebok Crossfit lifter plus 2.0

http://global.reebok.com/M43656_510.html

post-33369-14440989730722_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31651-sko-til-%C3%A5-bli-sterk-i/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville anbefalt skikkelige løftesko, crossfitmodellene er ofte en hybrid av løfte og løpesko. Du kan prøve adidassko på en butikk som heter fighter i brugata. Liker rett ved trikkestoppet, på samme siden av gaten som kiwi.

Jeg ville anbefalt skikkelige løftesko, crossfitmodellene er ofte en hybrid av løfte og løpesko. Du kan prøve adidassko på en butikk som heter fighter i brugata. Liker rett ved trikkestoppet, på samme siden av gaten som kiwi.

Takk for tips, men en hybrid av løfte- og LØPEsko? Hva mener du med det?

Takk for tips, men en hybrid av løfte- og LØPEsko? Hva mener du med det?

Så vidt jeg forstår er de laget for å gjøre begge deler i, og er derfor ikke like bra til å løfte i som sko som er designet kun for løfting. De fungerer sikkert helt fint til oly, men er laget for å være ett kompromiss og er sikkert derfor ikke like bra som sko som er dedikerte løftesko.

Så vidt jeg forstår er de laget for å gjøre begge deler i, og er derfor ikke like bra til å løfte i som sko som er designet kun for løfting. De fungerer sikkert helt fint til oly, men er laget for å være ett kompromiss og er sikkert derfor ikke like bra som sko som er dedikerte løftesko.

Tror kanskje du blander med Nano'en nå?

Annonse

Jeg har samme inntrykk. Crossfit-skoene er mykere for å holde på med hopping og spretting og kipping og whatnot. Løftesko er stivere. Kontakt selger om du er i tvil.

Jeg har samme inntrykk. Crossfit-skoene er mykere for å holde på med hopping og spretting og kipping og whatnot. Løftesko er stivere. Kontakt selger om du er i tvil.

Hælen er hard, det er frontpartiet som er mykere og mer fleksibelt. Etter hva jeg har forstått er et viktig poeng med det at de skal forme seg etter foten, og at de i tillegg kan brukes til sånne crossfitaktiviteter.

Altså, du blir sikkert fornøyd med de skoene der. De er mye bedre enn alskens joggesko. Skal du holde på med Crossfit så er valget enkelt. Hvis du vet at du ikke skal gjøre det så kan du vurdere andre alternativer. Det er ikke enorme forskjeller det er snakk om her.

Og hvis det er slik at den skoen passer foten din bedre enn en stivere sko som f.eks. Nike Romaloes så bør du kanskje likevel velge den mykere skoen som passer bedre. Husk at du har angrefrist hvis du bestiller varer på nett. Det beste er selvfølgelig å prøve før du kjøper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...