Gå til innhold

PWO uten kreatin og drugz


Indiska

Anbefalte innlegg

Hvor er B12 i PwO bildet? Taurin, ginseng, osv?

B12? Sjeldent/aldri hørt om i PWO?

Taurin, tja.. Skal ha diverse bra effekter på helsa generelt, spesielt på de som ikke spiser kjøtt.

Men har til gode å kjenne noe god PWO effekt av det, kjøpte ren Taurin når eg var i Latvia, typ 10x doseringer her eller noe. Par år siden nå.. Kjente ingenting når eg kun tok det.

Ginseng har heller aldri gidd meg noe, er det egentlig så mye brukt i PWO produkter (?)

Koffein er lovlig, det har dokumentert effekt, og det er billigt.

Gymgrossisten og Proteinfabrikken selger koffein i 200mg tabletter. Mener du det er BS?

Nei. Les det eg skreiv ein gang til :) kanskje litt dårlig setning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.nrk.no/livsstil/_-ikke-kombiner-disse-med-alkohol-eller-fysisk-trening-1.11996347

"Energidrikker forbindes ofte med fysiske prestasjoner og idrettshelter. Samtidig blir de ofte brukt som blandevann i alkoholholdige drinker.

Franske matmyndigheter skriver i en rapport at man bør unngå å konsumere koffein sammen med alkohol. De oppfordrer også til at man bør unngå koffeinholdige drikker i forbindelse med fysisk trening. Årsaken er påvirkningen koffein kan ha på hjertet."

Hva faen er vitsen med redbull hvis jeg ikke kan drikke det før trening eller blande det med sprit... :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nrk.no/livsstil/_-ikke-kombiner-disse-med-alkohol-eller-fysisk-trening-1.11996347

"Energidrikker forbindes ofte med fysiske prestasjoner og idrettshelter. Samtidig blir de ofte brukt som blandevann i alkoholholdige drinker.

Franske matmyndigheter skriver i en rapport at man bør unngå å konsumere koffein sammen med alkohol. De oppfordrer også til at man bør unngå koffeinholdige drikker i forbindelse med fysisk trening. Årsaken er påvirkningen koffein kan ha på hjertet."

Hva faen er vitsen med redbull hvis jeg ikke kan drikke det før trening eller blande det med sprit... :dry:

Fra artikkelen:

Effekten av koffein er at den virker oppkvikkende. For mye koffein kan gi symptomer som hjertebank, forhøyet blodtrykk, søvnløshet og at man må ofte på do.

De psykologiske effektene av for mye koffein er engstelse, uro og i verste fall angstanfall.

Koffein er en gift. Det spesielle er at vi konsumerer den helt frivillig i store mengder, både gjennom både kaffe eller energidrikker. Hadde koffein kommet på markedet i dag ville det antageligvis blitt forbudt, sier Meltzer.

Hva er egentlig gift? Selv om koffein har en stimulerende effekt så er ikke dermed sagt at stoffet i seg selv er giftig. "The dose makes the poison" er det noe som heter, og henviser da til at det er doseringen av et stoff som er avgjørende for om det er giftig eller ikke. Når vi spiser frukt så blir noe av det til metanol i kroppen, men det er helt ufarlig siden det er snakk om så små mengder. Selv vann kan være "giftig" i store doser. Et annet eksempel er paracetamol der det ikke er stor forskjell mellom virksom dose og giftig dose. Er paracetamol da giftig? Vel, det kommer an på dosen.

Nå har jeg ikke lest rapporten, men alle symptomene over her går jo på overforbruk av koffein. Det blir bare én side av saken. Det kan også være positive helseeffekter med koffein. Så vidt jeg har fått med meg er dette avhengig av dosering, og at man oppnår positive virkninger når man drikker 2-3 kopper kaffe daglig. Drikker man mindre blir det for lite til at det slår positivt ut, og drikker man mer blir det for mye av det gode. Koffein har ganske lang halveringstid, så det kan være greit å unngå på ettermiddagen/kvelden om man ikke får sove.

Og så er det verdt å huske på at det forskjell på kaffe og koffein. Kaffe innholder hundrevis, om ikke tusenvis, av forskjellige stoffer hvorav koffein er den viktigste. Shit is complicated. Det er noe annet å drikke en kopp kaffe sammenlignet med å drikke en energidrikk med like mye koffein.

Min PWO er ferskbrent kaffe fra Jacobsen & Svart. Herregud så digg kaffe (y)

"Everthing in moderation, including moderation"

- Oscar Wilde -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...