Gå til innhold

Hvilket program skal jeg velge?


B_H_ave

Anbefalte innlegg

Må kutte en dag med styrketrening i uka, fra 4 til 3, da jeg skal starte med taekwondo og har ikke tid til mer. Har kikka på både x-press og 5x5, men usikker på om jeg skal kjøre fullkropps- eller fortsette med spltt, i så fall; hvordan? Forslag?

Alder: 33

Kjønn: Dame

Høyde: 173 cm

Kroppsvekt: 65-66 kg

Hva ligger baseløftene på nå? Knebøy: 55 kg (max 65 kg), Markløft: 75 kg, Benkpress: 45 kg, Skulderpress: 22,5 kg, Pullups: neeesten 2 :whistle:

Hovedmål med treningen: Bli sterkere, og mere "fit"

Treningserfaring: Mange år med diverse gruppetimer, men styrketrening i 1 år. Har kjørt fullkroppsprogram, og x-size nå siste 2 mnd og har likt det programmet godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

X-size, synest det har fungert ja :) Problemet er at jeg har faste dager jeg må trene pga familie (mandag, tirsdag og fredag el lørdag) og da "kræsjer" det av og til med tunge økter dagen etter lett, og hvis jeg ikke husker feil var det anbefalt med 2 dager pause før ny runde med tunge økter..? (selv om det av og til bare har blitt 1 nå også..)

Slik det har vært nå: mandag - tung overkropp, tirsdag - tung underkropp, torsdag - lett/medium bryst, skuldre, triceps, fredag(evt lørdag) - lett/medium bein, rygg, biceps.

Viss jeg gjør slik som du foreslår blir det: mandag - tung overkropp, tirsdag - tung underkropp, lørdag - lett/medium bryst, skuldre, triceps, mandag - lett/medium bein, rygg, biceps, tirsdag - tung overkropp, lørdag - tung underkropp osv.. Mulig det går fint, jeg vet ikke, derfor jeg hører her :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det går kjempefint!(y) Kroppen har ikke peiling på om hvilken dag det er, så og ha lengre treningsuker enn 7dager kan av og til være fordelaktig. Det eneste kroppen bryr seg om er om den har fått nok hvile fra økten før. Søvn og mat spiller inn i dette regnestykket også. På diett f.eks vil kroppen bruke lengre tid på å restituere seg.

Veldig mange venter til det er mandag igjen før de starter på ny treningsuke, hvorfor? om dag 1 i programmet er en torsdag eller mandag spiller ingen rolle. Men dette skjønner du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...