Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For noen dager siden var jeg på foredrag med Nick Søderblom, Hollywood-kjendis PT.

Det var noe han sa som jeg stusser skikkelig på, det gir ikke helt mening i hodet mitt. Prøvde å google, men fant ingenting (visste ikke hva slags søkeord jeg skulle bruke)...

Altså, den han sa var:

At etterhvert som man kommer i bedre form/bedre kondis, så vil man klare å øke evnen til å forbedre fett ved høyere puls. Skjønte noen det? At man trenger ikke å ligge i I-sone 1-2 for å forbrenne mest fett, etterhvert kunne man gjerne ha høyere puls og likevel brenne likt med fett som om man lå i lavere I-sone.

??????????????????

Fortsetter under...

For noen dager siden var jeg på foredrag med Nick Søderblom, Hollywood-kjendis PT.

Det var noe han sa som jeg stusser skikkelig på, det gir ikke helt mening i hodet mitt. Prøvde å google, men fant ingenting (visste ikke hva slags søkeord jeg skulle bruke)...

Altså, den han sa var:

At etterhvert som man kommer i bedre form/bedre kondis, så vil man klare å øke evnen til å forbedre fett ved høyere puls. Skjønte noen det? At man trenger ikke å ligge i I-sone 1-2 for å forbrenne mest fett, etterhvert kunne man gjerne ha høyere puls og likevel brenne likt med fett som om man lå i lavere I-sone.

??????????????????

Jo høyere mitokondriedensitet jo større er evnen til å utnytte fett som energikilde. Å ligge i sone 1 for å forbrenne mest fett er en sannhet med modifikasjoner uansett. Ved denne intensiteten vil en stor andel av energiforbruket komme fra fett, men det totale energiforbruket er lavere enn ved høyere intensiteter. For folk flest er det mest effektive HIIT fremfor SS i sone 1 uansett. Stort sett bare å guffe på.

PS: Hvis du bruker enda flere spørsmålstegn får du nok svar på alt du lurer på i livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...