Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei allesammen!

Da har det akkurat åpnet "treningssenter" i bygda! (y) Å jeg tenkte å hive meg med på det..

Men.. De som har startet det har laber kunnskap/lærebortvilje, de sier bare de skal på kurs ila. vinteren..

Har derfor tatt saken i egne hender, å tenkte å starte med nybegynnerprogrammet fra fitnessbloggen.no.

Men så gikk jeg i fella med å lese litt rundt på forumet å ble usikker på om dette er det rette for meg.

Er ca 95kg

178 høy

Vil karakterisere min treningserfaring som liten, men holder meg i god aktivitet gjennom jobben..

Er det noen som har synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31095-hjelp-med-treningsprogram-for-nykomling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei å takk for svar,

har tidligere hatt problemer med kneene, og har fått diagnosen PFSS å går til behandling for dette.

Er derfor litt redd for å belaste kneene mine for hart med knebøy ol.

De har en sånn sak du sitter i å "dytter" vekter oppover med bena på(heter seated leg press), har brukt denne med hell.

Det var delevis derfor jeg gikk for fitnessbloggen sitt nybegynnerprogram.

Kjør på. Det blir bra. Før treningslogg, tren regelmessig og sørg for progresjon fra trening til trening, så kommer resultatene sigende. Like fullt vil jeg fortsatt anbefale deg å lese SS og GSLP. Mye nyttig kunnskap der. Lykke til!

Annonse

Hvordan er det med hviledager? Er det gunstig å trene feks:

Søndag-trening

mandag-trening

tirsdag-fri

onsdag-trening

torsdag-trening

fredag-fri

lørdag-fri

er dette ok? eller vil jeg gå på en smell?

Hvordan er det med restitujon?

Jeg tror det der kommer til å gå veldig bra ganske lenge, men over tid vil det nok lønne seg å trene et fullkroppsprogram noe ala mandag, onsdag, fredag. Sov nok, spis riktig og lytt til kroppen så slipper du å gå på en smell. Søvn er avgjørende for restitusjon.

Starting Strength er vel mest for de som vil bli sterkere på raskeste måten. Er målet mer muskler er det bedre med et litt lengre fullkroppsprogram, 6-8 øvelser, noen flere reps , 8 - 12, tre ganger i uka. Dette hørtes veldig bestemt ut da...det er MINE erfaringer i allefall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...