Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Muligens dumt spørsmål, men håper på noen gode tips fra dere.

Når man har litt slapp hud på magen etter å ha vært gravid, hvordan strammer man dette opp? Jeg veier mindre enn det jeg gjorde før jeg ble gravid, men magen er naturligvis ikke noe strammere av den grunn. Det er over 6 mnd siden jeg fødte, og vet at det i utgangspunktet tar 1 år før kroppen blir normal igjen. Skjønner at jeg må opp i vekt, men vil det hjelpe noe å trene spesifikt mage/kjernemuskulatur (som i mitt tilfelle ikke eksisterer :p )

Når jeg får tid til å trene så gjør jeg som oftest følgende:

* 30 min mølla (jeg vil gjerne at kondisjon er en del av programmet mitt)

* Benkpress

* Chins med strikk

* Utfall med hantler

Jeg har ikke mye tid til rådighet når jeg trener, så prøver å være så effektiv som mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31017-etter-graviditeten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først av alt, så må du gi det TID! Det er min erfaring hverrtfall. Personlig har jeg spist akkurat det jeg føler for (omtrent) og trent tung styrke. Det har vært mitt svar på det meste igrunn. Og en gooood dose tålmodighet. Jeg er verdens mest utålmodige person, men ting skjer ikke fortere om jeg er utålmodig uansett. Jeg har inntrykk av at det er forskjellige ting som funker for forskjellige mennesker på akkurat dette området og mange får ikke magen sin tilbake fordi den er strukket for mye. Men for meg er mat og styrketrening løsningen :) <3

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31017-etter-graviditeten/#findComment-1057566
Del på andre sider

Først av alt, så må du gi det TID! Det er min erfaring hverrtfall. Personlig har jeg spist akkurat det jeg føler for (omtrent) og trent tung styrke. Det har vært mitt svar på det meste igrunn. Og en gooood dose tålmodighet. Jeg er verdens mest utålmodige person, men ting skjer ikke fortere om jeg er utålmodig uansett. Jeg har inntrykk av at det er forskjellige ting som funker for forskjellige mennesker på akkurat dette området og mange får ikke magen sin tilbake fordi den er strukket for mye. Men for meg er mat og styrketrening løsningen :) <3

Jeg eier ikke tålmodighet... kanskje der jeg failer mest :p hehehe! Fikk ikke trent mye under graviditeten pga bekkenløsning fra uke 9, så har jo gått en stund uten å trene noe særlig. Og nå når ammingen går mot slutten så raser kiloene av meg, av en eller annen merkelig grunn. Tror vel søvnmangel har lagt en demper på matlysten også. Jeg så bedre ut før graviditeten, men 7 kg ekstra på kroppen. Mer muskelmasse selvfølgelig. Nå er jeg bare helt dvask :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31017-etter-graviditeten/#findComment-1057576
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...