Gå til innhold

Dietmar for progresjon


HenrikWL

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på hva som er fornuftige måltall i Dietmar-programmene når man bruker dem for progresjon? +10%? Mer? Mindre?

Bakgrunn: jeg har trent styrke i halvannet år, men treningen har på ingen måte vært optimal så jeg anser meg selv fortsatt som nybegynner. 1RM i bøy, benk og mark er p.d. 90kg, 85kg, 120kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale ikke å legge høyere enn faktiske 1RM inn som måltall.

Progresjon vil komme, selv om intensitetsnivået kan virke å være veldig lavt.

Det handler mye om å tørre å løfte lett, selv om en ønsker å være sterk.

Er en nybegynner så vil en vinne veldig mye på å terpe det tekniske gjennom mange repetisjoner og sett - men en vil ha tilsvarende stor sjanse for å skade seg om en legger intensiteten og utfordringen for høyt. Et annet spørsmål er om det kanskje kan være vel så mye å hente på lineær programmering når en er nybegynner.

Det som er sikkert er at om du har tro på programmet og klarer å opprettholde trenings-regimet - så vil et kvalitetssikret program, som Dietmar, gi deg gode resultater etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så Dietmar programmet er ikke egentlig ment for progresjon, men progresjon vil sannsynligivs skje siden jeg fortsatt har noob-gainz å ta av?

Ehhh...

Om noe så er Dietmar ment for progresjon - men programmet skal stilles med de nåværende 1RM - ikke de du håper at du får om 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...