Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Helt enig med XtrM hva gjelder styrketrening!

Jeg slet en god del med å finne veien til en "bedre / slankere". Jeg har prøvd en god del kurer med mere men ikke noe har egentlig vært "bra".

Det som har fungert for meg er:

• Ikke kun cardio. Jeg kjører "tung" styrke 1-2 ganger i uka. Helkropp med basøvelser.
  • 2 økter med cardio. jogging, spinning
  • 1 økt med HIT eller intervaller
  • Spise mer! 1700-1900kcal (Mye protein for meg 120g (480kcal) resten fordelt på fett og carbs.
  • Søvn. Jeg trenger 7,5-8 timer hver natt.

Jeg har ikke noen modellkropp men de forendringene som har skjedd siste året syns jeg er fantastiske :)

Jeg kan ikke garantere at det fungerer for deg men jeg vil anbefale å prøve! :)

Lykke til

Helt enig med XtrM hva gjelder styrketrening!

Jeg slet en god del med å finne veien til en "bedre / slankere". Jeg har prøvd en god del kurer med mere men ikke noe har egentlig vært "bra".

Det som har fungert for meg er:

• Ikke kun cardio. Jeg kjører "tung" styrke 1-2 ganger i uka. Helkropp med basøvelser.
  • 2 økter med cardio. jogging, spinning
  • 1 økt med HIT eller intervaller
  • Spise mer! 1700-1900kcal (Mye protein for meg 120g (480kcal) resten fordelt på fett og carbs.
  • Søvn. Jeg trenger 7,5-8 timer hver natt.

Jeg har ikke noen modellkropp men de forendringene som har skjedd siste året syns jeg er fantastiske :)

Jeg kan ikke garantere at det fungerer for deg men jeg vil anbefale å prøve! :)

Lykke til

Hvordan ser en "dagsmeny" for deg ut med 1700-1900kcal? :)

tar du Proteinpulver for å komme opp i så mye protein? Jeg føler jeg spiser mye proteiner, men kommer nesten aldri over 100gr! :unsure:

Takk for svar!

I går la jeg inn alt på myfitnesspal igjen.

Spiste 2 rugsprø med mager skinkeost til frukost

Et hjemmelaget knekkebrød uten mel med et stort kokt egg, salat, og litt majones, og en stor müsli-skyr til lunsj.

200gr fiskekaker med en HAUG med grønnsaker til middag, så en liten CoreStep med step og styrke, så En YT restitusjonsdrikk og 4 kyllingpinner til kvelds. Drikker bare vann.

Dette blir totalt ca 1400 kcal. 49gr fett, 99gr karbo, 75gr Protein... Jeg synes jeg spiser hele tiden.. Men hvis jeg tar protein-pulver i tillegg..er det kcal i de?

Det er kcal i proteinpulver ja,

Det er ikke noe magisk ved kalorier, kalori er en enhet som sier noe om hvor mye energi som kroppen kan ta til seg fra maten man spiser.

Når kroppen bryter ned fett, proteiner eller karbohydrater, så frigjøres energi som kroppen tar opp. Spiser man proteiner, fett, alkohol eller karbohydrater, så tilfører man kroppen energi.

Ikke så rart du får i deg bare 1400 kcal når du har knekkebrød som to av dagens tre måltider, og tilsynelatende går inn for lett-alternativer der det er mulig.

Den raskeste måten jeg ser du kan øke inntaket, er ved å drikke melk istedet for vann, mer fisk og potet til fordel for grønnsaker, to eller tre knekkebrød til frokost, gjerne med flere egg.

Egg er forsåvidt det beste som finnes om man vil ha kaloririke frokoster med mye protein, omelett, stekt, kokt, posjert, eggerøre:-)(:

Ellers; vil anbefale deg å legge inn mer styrketrening og mindre cardio.

Om du en dag spiser 1500 kcal, for så å dra på treninga og svette av deg 500,da ender du tross alt opp på tusen kcal netto, som skal dekke alt av behov kroppen din har den dagen. Og det er alt for lite, da er det ikke rart resultater uteblir.

Jeg pleier ta 2 scoops av min proteinbøtte ;) Dvs ca 240kcal, ca 50g protein 4-5g sukker.. ec.t. ;)

Så er kcal i proteinshakes :)

Ville lett hevet på en pakke kyllingpålegg til frokost. og en kyllingfilet til lunsj for å øke protein-inntaket ditt :)

Hvordan ser en "dagsmeny" for deg ut med 1700-1900kcal? :)

tar du Proteinpulver for å komme opp i så mye protein? Jeg føler jeg spiser mye proteiner, men kommer nesten aldri over 100gr! :unsure:

Takk for svar!

I går la jeg inn alt på myfitnesspal igjen.

Spiste 2 rugsprø med mager skinkeost til frukost

Et hjemmelaget knekkebrød uten mel med et stort kokt egg, salat, og litt majones, og en stor müsli-skyr til lunsj.

200gr fiskekaker med en HAUG med grønnsaker til middag, så en liten CoreStep med step og styrke, så En YT restitusjonsdrikk og 4 kyllingpinner til kvelds. Drikker bare vann.

Dette blir totalt ca 1400 kcal. 49gr fett, 99gr karbo, 75gr Protein... Jeg synes jeg spiser hele tiden.. Men hvis jeg tar protein-pulver i tillegg..er det kcal i de?

Protein er det viktigste for meg. Så min bas er proteinkilder som, fisk, egg, kesam og kjøtt. Jeg spiser noe av det til hvert måltid.

Proteinshake tar jeg 1 hver dag før eller etter trening og/eller ofte som frokost sammen med havre.

I starten var jeg nazi med å notere alt i en app for å telle kalorier men nå har jeg lært å jeg spiser mer på skjønn :)

Enkelt sett så teller jeg litt hvor mye kalorier proteinkildene vil gi meg å fyller opp med grønnsaker, frukt, brød og annet.

Jeg prøver å ikke drikke mine kalorier da dette ikke gir meg noen metthetsfølelse :) (unntatt proteinshake)

Håper det kan hjelpe litt?

Det er kcal i proteinpulver ja,

Det er ikke noe magisk ved kalorier, kalori er en enhet som sier noe om hvor mye energi som kroppen kan ta til seg fra maten man spiser.

Når kroppen bryter ned fett, proteiner eller karbohydrater, så frigjøres energi som kroppen tar opp. Spiser man proteiner, fett, alkohol eller karbohydrater, så tilfører man kroppen energi.

Ikke så rart du får i deg bare 1400 kcal når du har knekkebrød som to av dagens tre måltider, og tilsynelatende går inn for lett-alternativer der det er mulig.

Den raskeste måten jeg ser du kan øke inntaket, er ved å drikke melk istedet for vann, mer fisk og potet til fordel for grønnsaker, to eller tre knekkebrød til frokost, gjerne med flere egg.

Egg er forsåvidt det beste som finnes om man vil ha kaloririke frokoster med mye protein, omelett, stekt, kokt, posjert, eggerøre:):)

Ellers; vil anbefale deg å legge inn mer styrketrening og mindre cardio.

Om du en dag spiser 1500 kcal, for så å dra på treninga og svette av deg 500,da ender du tross alt opp på tusen kcal netto, som skal dekke alt av behov kroppen din har den dagen. Og det er alt for lite, da er det ikke rart resultater uteblir.

Takk for tilbakemelding!

Jeg spiser 4 måltider om dag :) Ofte 5 også, hvis man regner frukt/skyr som et måltid da..:)

Ja, jeg elsker egg, så vanligvis spiser jeg egg hver eneste dag, og kjøtt, men jeg kommer aldri opp i anbefalt mengde protein med bare mat. Hvilken type proteinpulver er å anbefale da? Er det for å blande i mat, eller drikke? Er det kostbart?

Mer styrke ja... Det skal jeg virkelig gå inn for! Problemet er at jeg er litt flau når jeg går inn på "styrkerommet" og legger på bomullsvekt sammen med de som pumper hver dag.. pluss at jeg ikke vet om jeg gjør øvelsene riktig! Er det godkjent å bare bruke de forskjellige apparatene? (y)

Jeg pleier ta 2 scoops av min proteinbøtte ;) Dvs ca 240kcal, ca 50g protein 4-5g sukker.. ec.t. ;)

Så er kcal i proteinshakes :)

Ville lett hevet på en pakke kyllingpålegg til frokost. og en kyllingfilet til lunsj for å øke protein-inntaket ditt :)

Da får jeg jo faktisk opp kalorimengden med tilstrekkelig bare med den proteinshaken da :) Men... hva skjer de dagene jeg ikke trener, og spiser så mye protein? Vil jeg legge på meg da? Altså.. bør jeg la være proteinpulveret de dagene jeg ikke trener? (2-3 dager i uka..)

Annonse

Takk for tilbakemelding!

Jeg spiser 4 måltider om dag :) Ofte 5 også, hvis man regner frukt/skyr som et måltid da..:)

Ja, jeg elsker egg, så vanligvis spiser jeg egg hver eneste dag, og kjøtt, men jeg kommer aldri opp i anbefalt mengde protein med bare mat. Hvilken type proteinpulver er å anbefale da? Er det for å blande i mat, eller drikke? Er det kostbart?

Mer styrke ja... Det skal jeg virkelig gå inn for! Problemet er at jeg er litt flau når jeg går inn på "styrkerommet" og legger på bomullsvekt sammen med de som pumper hver dag.. pluss at jeg ikke vet om jeg gjør øvelsene riktig! Er det godkjent å bare bruke de forskjellige apparatene? (y)

Den beste typen proteinpulver er den du synes smaker godt. Å kjøpe "The best!!!!" er det lite vits i, hvis den smaker helvete og du brekker deg av tanken på å drikke den. Hvis de selger proteinpulver i en butikk i nærheten av deg, spør om du kan få noen smaksprøver :) de fleste har dette.

Jeg liker å blande det ut med melk, rett og slett fordi jeg synes melk er awesome, og fordi ekstra proteiner og mer næring. Noen liker å blande det i havregryn, noen blander det i omelett, det er helt opp til deg:) en boks med proteinpulver pleier vel å koste noen hundrelapper, men da får man til gjengjeld opptil flere kilo, og det er nok til laaaaaaang tid med shaking ^^

Ja, veldig mange jenter er redde for å gå inn på frivekt-rommet og stå der sammen med de schvæææære og selvsikre gutta, men husk at disse var og usikre og svake og bittesmå en gang:) de aller aller fleste som løfter synes det er helt fantastisk at jenter begynner å løfte vekter de og, så du er definitivt velkommen, og de er garantert villig til å hjelpe deg med utførelsen av øvelser, hvis du spør de(:

Du kan selvfølgelig trene styrke på maskiner, men det vil ikke være like effektivt eller gi i nærheten av like bra resultater. Men det kan være et ålreit sted å starte på, fitnessbloggen har jo et sånn nybegynnerprogram som starter med maskintrening, kanskje det hadde vært verdt å titte på? :)

Den beste typen proteinpulver er den du synes smaker godt. Å kjøpe "The best!!!!" er det lite vits i, hvis den smaker helvete og du brekker deg av tanken på å drikke den. Hvis de selger proteinpulver i en butikk i nærheten av deg, spør om du kan få noen smaksprøver :) de fleste har dette.

Jeg liker å blande det ut med melk, rett og slett fordi jeg synes melk er awesome, og fordi ekstra proteiner og mer næring. Noen liker å blande det i havregryn, noen blander det i omelett, det er helt opp til deg:) en boks med proteinpulver pleier vel å koste noen hundrelapper, men da får man til gjengjeld opptil flere kilo, og det er nok til laaaaaaang tid med shaking ^^

Ja, veldig mange jenter er redde for å gå inn på frivekt-rommet og stå der sammen med de schvæææære og selvsikre gutta, men husk at disse var og usikre og svake og bittesmå en gang:) de aller aller fleste som løfter synes det er helt fantastisk at jenter begynner å løfte vekter de og, så du er definitivt velkommen, og de er garantert villig til å hjelpe deg med utførelsen av øvelser, hvis du spør de:)

Du kan selvfølgelig trene styrke på maskiner, men det vil ikke være like effektivt eller gi i nærheten av like bra resultater. Men det kan være et ålreit sted å starte på, fitnessbloggen har jo et sånn nybegynnerprogram som starter med maskintrening, kanskje det hadde vært verdt å titte på? :)

Jeg er helt enig med Aurelius! (y) (både hva gjelder proteinpulver men også trening! )

Det viktigste for meg er at det er et godt proteinpulver som er lett å blande.

Der er mange som smaker :yuck:

Mine favoritter er:

- Dalblads. (sjokolade) Dyrt men godt! www.dalblads.se/ Kjøper på GG men dyrt i norge.

- 100% Natures Whey (jordbær) http://fitnesslife.no/kosttilskudd/proteinpulver/sports-nutrition-100-natures-whey.html

Der er dog mange andre å velge på så det er bare å prøve deg frem!

Det er selvsagt ikke noe "must" å bruke proteinpulver men for meg har det fungert super.

Jeg kjøpte en pose Whey med jordbær-smak i går, og blandet med 2 dl Styrk melk, og det smakte faktisk milkshake! Det kan jeg absolutt leve med! :D Er det greit å være på omtrent 1g pr kg kroppsvekt de dagene jeg ikke trener? Og 2g de dagene jeg trener?

Jeg kjøpte en pose Whey med jordbær-smak i går, og blandet med 2 dl Styrk melk, og det smakte faktisk milkshake! Det kan jeg absolutt leve med! :D Er det greit å være på omtrent 1g pr kg kroppsvekt de dagene jeg ikke trener? Og 2g de dagene jeg trener?

Du blir avhenging! :happy:

Jeg er langt ifra en ekspert men jeg ligger på 1,5g+ hver dag. Føler at et høyre inntak av protein gjør at jeg blir mindre sulten. (men det er kun mine erfaringer..!)

Jeg pleier ligge på 1,5-2,2g / kg kroppsvekt hver dag.. men finn noe som passer for deg.

Da du er i "begynnerfasen" når det gjelder styrketrening, er det ikke sikkert du vil få noe "ekstra" av å ligge på 2g/kg til å starte med :) så høres fornuftig ut slik som du tenker, med 1g / 2g.

Vedr smak, så finn en type du liker.. er mye som smaker.. ermm. "mindre godt" , og andre typer som smaker skikkelig digg ;) Bra du har funnet en smak du liker allerede ^_^

Ellers syns jeg selv det er creds når jeg ser "begynnere" som er på treningsstudio, fordi jeg husker selv hvordan det var.. og syns det er gutsy at de er der , så tommel opp :)(y)

Jeg pleier ligge på 1,5-2,2g / kg kroppsvekt hver dag.. men finn noe som passer for deg.

Da du er i "begynnerfasen" når det gjelder styrketrening, er det ikke sikkert du vil få noe "ekstra" av å ligge på 2g/kg til å starte med :) så høres fornuftig ut slik som du tenker, med 1g / 2g.

Vedr smak, så finn en type du liker.. er mye som smaker.. ermm. "mindre godt" , og andre typer som smaker skikkelig digg ;) Bra du har funnet en smak du liker allerede ^_^

Ellers syns jeg selv det er creds når jeg ser "begynnere" som er på treningsstudio, fordi jeg husker selv hvordan det var.. og syns det er gutsy at de er der , så tommel opp :)(y)

Hehe, jeg var på en time med instruktør som heter BodyPump i går.. det er jo styrketrening.. Jeg hadde melkesyre i alle muskler i kroppen etterpå :joyful: Så jeg bør nok absolutt jobbe litt med musklene!

Jeg må vel bare bite i det sure eplet å dra den slappe kroppen min på tarzan-rommet likevel :p Er jo masse fint å se på der! Så får jeg bare ha musikk på ørene å forsøke å glemme tid å rom..

Whey med jorbærsmak var jo faktisk rådigg (y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...