Gå til innhold

Tefal Actifry "frityrkoker" - erfaringer?


TEW

Anbefalte innlegg

Jeg har jo sett disse lav fett frityrkokerene i butikkene men har egentlig aldri vurdert å kjøpe en, helt til jeg kom over en video på youtube hvorpå jeg innså at det går an å for eksempel woke grønnsaker, kylling, osv, i tillegg til potet og søtpotet chips etc.

Fristende å bare lempe oppi wokblanding, kyllingfiletbiter, stille inn tiden, også slenge seg på sofaen:D

Noen som har en slik, eller har testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest =xXx=
Jeg har jo sett disse lav fett frityrkokerene i butikkene men har egentlig aldri vurdert å kjøpe en, helt til jeg kom over en video på youtube hvorpå jeg innså at det går an å for eksempel woke grønnsaker, kylling, osv, i tillegg til potet og søtpotet chips etc.

Fristende å bare lempe oppi wokblanding, kyllingfiletbiter, stille inn tiden, også slenge seg på sofaen:D

Noen som har en slik, eller har testet.

Hei TEW, solhilsen fra Hellas. Har ingen erfaring med denne, men stirra på tilsvarende selv for et par uker siden. Tankene var de samme… virker kjekk. Men så var det dette med "frityr" da…;) som sitter å napper litt i ryggmargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det,så er jo dette ingen _frityr_ per se, siden det ikke er skikkelig høy temperatur eller nedsenking i olje.

Mer en slags kjele med termostat og innebygget røre-element. Ser ut som en ganske ålreit investering, hvis man har sansen for stuinger og gryteretter og sånn, ser litt for meg at å lage mat på ting som er større enn bitene i videoen kan bli tricky.

Har ingen erfaringer,kun 110% synsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det,så er jo dette ingen _frityr_ per se, siden det ikke er skikkelig høy temperatur eller nedsenking i olje.

Mer en slags kjele med termostat og innebygget røre-element. Ser ut som en ganske ålreit investering, hvis man har sansen for stuinger og gryteretter og sånn, ser litt for meg at å lage mat på ting som er større enn bitene i videoen kan bli tricky.

Har ingen erfaringer,kun 110% synsing.

110% kvalifisert synsing mener nå jeg da:).

Har gjordt meg akkurat samme tanker. Den bruker varmluft også, så det blir som en steikeovn med varmluft og rørefunksjon.

Hei TEW, solhilsen fra Hellas. Har ingen erfaring med denne, men stirra på tilsvarende selv for et par uker siden. Tankene var de samme… virker kjekk. Men så var det dette med "frityr" da…;) som sitter å napper litt i ryggmargen.

Kalemera "Stilken". Nei frityr, er det definitivt ikke. Tror jeg får prøve litt ovnsbaking av grønnsaker og søtpotet først, også er det altid spennende med gadgets da, selv om jeg akkurat har resirkulert en haug med dupediter fra kjøkkenskapet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
110% kvalifisert synsing mener nå jeg da:).

Har gjordt meg akkurat samme tanker. Den bruker varmluft også, så det blir som en steikeovn med varmluft og rørefunksjon.

Kalemera "Stilken". Nei frityr, er det definitivt ikke. Tror jeg får prøve litt ovnsbaking av grønnsaker og søtpotet først, også er det altid spennende med gadgets da, selv om jeg akkurat har resirkulert en haug med dupediter fra kjøkkenskapet:D

Duppedingser ja… vi gutta har jo lett for å ryke på det. Har klart å kjøpe de latteligste greiene fra TV-shop. Samler støv i kjelleren, ikke f… om jeg inrømmer for fruen at det var bomkjøp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg har en slik, bruker den som regel til å frese opp litt pommes frites/strips (eller noisettes) - for nedfryste greier er det bare å helle i, sette på. og vente. For fersk potet, en liten skje med olje først.

Det blir et resultat som er mye bedre enn ovn, nesten som ordentlig frityrgryte.

Har brukt den et par ganger til kylling (klubber og vinger) - resultatet blir knall der også, avhengig av hvilke krydderier du kaster på :)

Får en fin anbefaling fra meg (kjøpte på tilbud på Norwegian Outlet på Vestby)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...