Gå til innhold

Hvem er på konkurransediett for kroppsbygging/fitness til våren?


.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det har du helt rett i. Er ikke akkurat mye mat i hvert måltid :) følger du PF?

Det er noe av det vanskeligste syns jeg, å fordele hele greia utover dagen. Frister ofte å slå to måltider i ett, bare for å bli skikkelig mett. Men, det hjelper jo ikke når jeg uansett er sulten et par timer etterpå.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe av det vanskeligste syns jeg, å fordele hele greia utover dagen. Frister ofte å slå to måltider i ett, bare for å bli skikkelig mett. Men, det hjelper jo ikke når jeg uansett er sulten et par timer etterpå.. :p

Hehe ja det gjør det. Men som du sier, man blir sulten uansett :p Jeg bare følger oppsettet jeg. Bare spise, og ikke tenke. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger PF, spise munch hver kveld:D just the way I like it!

Hvor lenge skal dere gå på diett da? Og hvor mange kcal om dagen ligger dere på? Hvordan går treningen?

Good! Man skal følge det som passer best for seg selv :) jeg skal konkurrere den 21 april, så blir diett til da. Jeg ligger på ca 1700-1800 kcal nå. Treningen går veldig bra! :) trener en 5-splitt nå. Hvordan trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Good! Man skal følge det som passer best for seg selv :) jeg skal konkurrere den 21 april, så blir diett til da. Jeg ligger på ca 1700-1800 kcal nå. Treningen går veldig bra! :) trener en 5-splitt nå. Hvordan trener du?

Oj.. det er jo mye kcal da?? Men satser du på å kunne bygge litt også? Vet det er vanskelig på diett men..

Trodde ikke det var så mye mat man kunne spise, på en konkurranse diett..Jeg trener noe jeg kaller for " en utvidet x -press"

neste uke ( forhåpentligvis) skal jeg starte med en to splitt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. det er jo mye kcal da?? Men satser du på å kunne bygge litt også? Vet det er vanskelig på diett men..

Trodde ikke det var så mye mat man kunne spise, på en konkurranse diett..Jeg trener noe jeg kaller for " en utvidet x -press"

neste uke ( forhåpentligvis) skal jeg starte med en to splitt .

Nja det er vel ikke veldig mye kcal med tanke på hvor lenge det er igjen på dietten. Satser på å bygge litt nå i starten ja :) og så kutter jeg kcal etter hvert :)

Høres spennende ut :) har aldri kjørt 2 splitt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man starter vel fra et gitt utgangspunkt, for så å gradvis redusere kcal. Kombinert med kardio og styrketrening. Nå skal ikke jeg på før til høsten, men syns det er greit å spise etter diett i hverdagene likevel. Da er jeg sikker på å få i meg nok proteiner til muskelvekst, som er hovedpri nå. Om jeg spiser mer enn 1800 kcal er det ikke krise, men vet at jeg har fått i meg det jeg skal iallefall. Og sukker og kliss er uansett fy, samme om det er helg eller ikke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke peiling på hvordan det fungerer med sånne konkurranse ting og tang. Men trodde man lå lavere på kcal enn når man kjørte en helt vanlig diett?:meh: Hvor mye var du vandt til å spise før dietten da? Hvem konkurranse skal du på?

Før dietten startet hadde jeg bulk i ca 2,5 måneder. Da lå jeg på ca 2300-2400. Man behynner oftest litt "høyt", og så kutter man etterhvert. Men alle er forskjellige, så man må se an hvordan kroppen reagerer :) jeg skal stille på gp i Oslo. Kanskje på Sandefjord også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger ikke (skal ikke, bør ikke) spise 1000kcal om dagen for å gå ned i vekt, det viktigste er treningen, og selvfølgelig også sammensettingen av næringsstoffer. Kroppen trenger næringen, også når man skal ned i vekt! :)

Enklere oversatt = kcal inn vs kcal ut avgjør om en går opp eller ned i vekt, deretter er sammensetning av makronæringsstoffer som avgjør hvordan en blir seendes ut

Samme fremgangsmåte hver eneste gang, men noen gjør det bedre enn andre - det er vel den største forskjellen på "en vanlig diett" mot en slik en utøvere går på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enklere oversatt = kcal inn vs kcal ut avgjør om en går opp eller ned i vekt, deretter er sammensetning av makronæringsstoffer som avgjør hvordan en blir seendes ut

Samme fremgangsmåte hver eneste gang, men noen gjør det bedre enn andre - det er vel den største forskjellen på "en vanlig diett" mot en slik en utøvere går på

Veldig sant, du sa det bedre enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld om dette virker frekt. Det virker ikke helt som du kan noe i fht til diett/kalorier/konkuranse.

Man startet på en moderat diett, hvor man (vanligvis) legger til cardio, enten på morningen og/eller etter trening. Jo nærmere man kommer konkuranse, jo mindre kalorier spiser man, så vidt jeg vet så er det ikke vanlig å ligger under 1200kcal +/- den siste tiden av diett (dette kommer selvfølgelig ann på høyde og vekt, ditt utgangspunkt.) Da kan det bli lagt til enda mer cardio og aktivitet, så du forbrenner mer enn du inntar. Det er uansett ikke gunstig for kroppen å få alt for lite, når du skal ned i fett% er det du spiser mye viktigere enn om du "bare" skal ned i vekt generelt.

Derfor jeg spør da... fordi jeg ikke kan noe om dette og vil gjerne vite mer..:thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er mest spennende er jo hvordan kroppen reagerer på dietten :) hva er den største forskjellen for dere?

Jeg gikk ned 4kg første uken, mest vann. Og så føler jeg meg generelt veldig våken, og har masse energi på trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...