Gå til innhold

"Knirking" og knekking i knærne ...


Hildre

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen har tips til meg;

Når jeg kjører alle beinøvelser, lett eller tungt, bruker det alltid å "knirke" og knekke i knærne. Det gjør ikke vondt, men lyden er høy.

Bør jeg bekymre meg? Tar både selolje og glutamin, men det ser ikke ut til å hjelpe på dette.

Har fått tips om å bruke knestøtte, slik at knærne blir varmere når jeg trener. Noen anbefalinger her? Er den en gode ide, eller vil knærne få for mye støtte, og ikke bli trent optimalt?

Takknemlig for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier bare å si at jeg har et gammelt skjelett. Men det virker som om det har begynt å gå over, tidligere laga det lyd når jeg gikk i trapper eller bøya meg ned, men nå kan jeg ta knebøy uten at det knirker. Men hadde vært interessant å se hva du får til svar. Sånn i tilfelle skjelettet mitt blir gammelt igjen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ofte over for meg etter oppvarmingen. Når det kommer til knestøtte kan jeg anbefale deg Tommy Kono knee bands fra bodybuilding.com. Gikk under 200,- for meg, og dermed slapp jeg også moms og gebyr. Deilig å bruke til knebøy, det føles ut som om knærne blir ordentlig smørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg varmer opp bra. Tar en god del øvelser uten vekter, før jeg setter i gang med tyngre vekter. Knirker både under oppvarming og ved tyngre vekter.

Får man trent all musklatur når man bruker knestøtte? Har lest et eller annet sted at når man bruker knestøtte, så får man ikke trent all musklatur?? Bare tull?

Har blitt tipset om glucosamine. Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At man gnisser beinene sammen i leddene slik at man også gnisser av litt brusk/bein? :confused:

nei,nei, beingnissing gjør vondt og lager ikke stort til lyd. Det gjør helt for jævlig vondt..

Har visstnok noe med betendelse å gjøre, men i mitt tilfelle har jeg visst kronisk betendelse??:confused: hehe permanent potetmel:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetmel-ledd??

Fra wikipedia;

Knoklene er overtrukket av en såkalt benhinne som inneholder nervesensorer som registrerer smerte, samt blodårer og bindevev. Musklene er også dekket av en bindevevshinne der hvor knokkel og og muskel møtes. Ved brå stopp av knokkelen vil muskelen og bindevevshinnen fortsette, og skape kraft mellom hinnene. Når dette skjer gjentatte ganger over kort tid, vil benhinnen bli irritert, og en betennelse kan oppstå. Ved slike betennelser vil området der betennelsen befinner seg føles som kram snø eller potetmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...