Gå til innhold

Hva er bra mat og drikke før, under og etter styrketrening?


Tina Tran

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Før trening: pre work out produkter ( Jack3D er bra sak men man kan få høgere blodtrykk av den) . Jeg personlig foretrekker kaffe. Begrunnelse: Får litt mer energi på treningen slik at jeg gjerne pusher meg litt mer.

Under trening: Vann. Man svetter mye væske under høg intensitet derfor er vann viktig.

Etter trening: Vitargo og proteinshake . Vitargo er rikelig på carbs som man må gjerne fylle opp i kroppen etter tungt styrketrening, proteinshake ikke must. Men jeg personlig veldig sulten etter trening og trenger litt mat som jeg gjerne erstatter med proteinshake før jeg rekker å lage ordentlig middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri fått et fornuftig svar på hva som er bra og spise/Drikke før, under og etter styrktrening. har noen et bra tips, forslag eller ide? helst med begrunnelse.

Dette er et spørsmål med flere svar. Man ser at gitt et adekvat dagsinntak er ikke timing av næringsinntak så altfor viktig, da med tanke på protein/karbohydrat. Derimot om du skal prestere i konkurranse eller trene over lengre tid blir det et noe annet bilde.

Derfor bør man heller se på hva dagsinntaket totalt sett inneholder. Om du har et dårlig dagsinntak av proteiner ser man at timing av næringsinntaket rundt trening blir viktigere.

Til slutt er det også greit å vite litt mer om deg for å gi et mer passende svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...