Gå til innhold

ok kostholdplan for deff?


woop

Anbefalte innlegg

Hei. Prøver å finne sommerformen, har vært på deff i 1,5 mnd. har gått veldig bra egentlig:) Veier 76kg ca, og er 179 høy. Trener 6 ganger i uka+cardio 4 ganger i uka, totalt 2 timer cardio i uken. Ligger på ca mellom 1900-2200 kalorier dagen.

M1: 5 egg, 100g kokosmelk

M2: 250g kjøtt/fisk/kylling. 100g avokado

ET: 60g proteinpulver

M3: 250g kjøtt/fisk/kylling, 150g grønnsaker

M4: 250g kjøtt/fisk/kylling, 90g ris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som du følger biorytmeprinsippene?

Men igjen - du trenger ikke ekskludere karbohydratene - spesielt ikke når du vil ned i fettprosent og trener så mye som du gjør.

Hvordan har progresjonen vært så langt? du sier det har gått veldig bra, men jeg spør likevel

Hvordan trener du nå(byttet du prog da du startet på diett eller fortsatte du med samme?) Mistet noe styrke, trykk på trening? Søvnkvalitet? Søtsug? Hvor mye vann drikker du? Har du "cheatet", planlagt - ikke planlagt? Aktivitetsnivå utenom trening?

Jeg vet ikke alderen din så skrev inn at du var 20år

http://www.treningkosthold.no/kalkulator/rmrkalkulator.aspx

RMR = 1783.75 Kalorier

Estimert kaloriforbruk utifra aktivitetsnivå

Liten eller ingen aktivitet: Stillesittende arbeid.

2140.50 kalorier

Lav aktivitet: Rolig trening 1-3 ganger per uke.

2452.66 kalorier

Middels aktivitet: Moderat trening 3-5 ganger per uke.

2764.81 kalorier

Veldig aktiv: Hard trening 6-7 ganger per uke.

3076.97 kalorier

Ekstremt aktiv: Hard trening og/eller tung fysisk jobb.

3389.13 kalorier

Som du ser blir 1900-2200kcal i minste laget når du vedlikeholder vekten din på 1780kcal (uten trening, kun daglig aktivitet/inaktivitet - altså våken tilstand)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du følger biorytmeprinsippene?

Men igjen - du trenger ikke ekskludere karbohydratene - spesielt ikke når du vil ned i fettprosent og trener så mye som du gjør.

Hvordan har progresjonen vært så langt? du sier det har gått veldig bra, men jeg spør likevel

Hvordan trener du nå(byttet du prog da du startet på diett eller fortsatte du med samme?) Mistet noe styrke, trykk på trening? Søvnkvalitet? Søtsug? Hvor mye vann drikker du? Har du "cheatet", planlagt - ikke planlagt? Aktivitetsnivå utenom trening?

Jeg vet ikke alderen din så skrev inn at du var 20år

http://www.treningkosthold.no/kalkulator/rmrkalkulator.aspx

RMR = 1783.75 Kalorier

Estimert kaloriforbruk utifra aktivitetsnivå

Liten eller ingen aktivitet: Stillesittende arbeid.

2140.50 kalorier

Lav aktivitet: Rolig trening 1-3 ganger per uke.

2452.66 kalorier

Middels aktivitet: Moderat trening 3-5 ganger per uke.

2764.81 kalorier

Veldig aktiv: Hard trening 6-7 ganger per uke.

3076.97 kalorier

Ekstremt aktiv: Hard trening og/eller tung fysisk jobb.

3389.13 kalorier

Som du ser blir 1900-2200kcal i minste laget når du vedlikeholder vekten din på 1780kcal (uten trening, kun daglig aktivitet/inaktivitet - altså våken tilstand)

Jepp, følger biorytmen. Har ikke mistet noe styrke. Føler at jeg har mistet litt av trykket. Søvnkvalitet har blitt mye dårligere. Sover maks 4-5 timer om natten! drikker rundt, 1,5-2 liter dagen.

M1: 30g havregrøt, 3 egg, 100g kokosmelk,10g mandler, 100g bær,

M2: 125g kjøtt/fisk/kylling, 100g avokado, 50g grønnsaker.

ET: 40g proteinpulver, 1 riskake

M3: 125g kjøtt/fisk/kylling, 2 speltlomer, 50g grønnsaker

M4: 250g kjøtt/fisk/kylling. 100g grønnsaker

M5: 250g kjøtt/fisk/kylling. 100g ris/bulgur/coucous/pasta

Har lagt inn litt mer karbo, kuttet litt ned på protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, følger biorytmen. Har ikke mistet noe styrke. Føler at jeg har mistet litt av trykket. Søvnkvalitet har blitt mye dårligere. Sover maks 4-5 timer om natten! drikker rundt, 1,5-2 liter dagen.

M1: 30g havregrøt, 3 egg, 100g kokosmelk,10g mandler, 100g bær,

M2: 125g kjøtt/fisk/kylling, 100g avokado, 50g grønnsaker.

ET: 40g proteinpulver, 1 riskake

M3: 125g kjøtt/fisk/kylling, 2 speltlomer, 50g grønnsaker

M4: 250g kjøtt/fisk/kylling. 100g grønnsaker

M5: 250g kjøtt/fisk/kylling. 100g ris/bulgur/coucous/pasta

Har lagt inn litt mer karbo, kuttet litt ned på protein.

Jeg fikk 69g fett(26%), 127g karb(21%), 311g protein(53%) og 2381kcal

Det forklarer manglende trykk og dårlig søvn, er jo nærmest lavkarbo. Merker du noen ammoniakklukt når du trener?

Du kan forsåvidt også drikke litt mer vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 69g fett(26%), 127g karb(21%), 311g protein(53%) og 2381kcal

Det forklarer manglende trykk og dårlig søvn, er jo nærmest lavkarbo. Merker du noen ammoniakklukt når du trener?

Du kan forsåvidt også drikke litt mer vann :)

Har ikke merket ammoniakklukt når jeg trener. Kan jeg kutte ned enno meir på protein og øke karbohydrater enda mere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke merket ammoniakklukt når jeg trener. Kan jeg kutte ned enno meir på protein og øke karbohydrater enda mere?

OK - siden du spiser såpass "lite" karb har du i utgangspunktet protein (og fett) som en energikilde når du ikke har mer karb å gå på - i styrketrening for å prestere så er det en voldsomt omvei, og det forklarer også manglende trykk på trening.

Ja det vil jeg tro du kan! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - siden du spiser såpass "lite" karb har du i utgangspunktet protein (og fett) som en energikilde når du ikke har mer karb å gå på - i styrketrening for å prestere så er det en voldsomt omvei, og det forklarer også manglende trykk på trening.

Ja det vil jeg tro du kan! ;)

Okei, tusen takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...