Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg stiller dette spørsmålet på vegne av min kjæreste, som forøvrig har gått ned flere kilo, takket være en bedre livsstil, med sunnere kosthold og målrettet trening. Men, ingen lykke varer for evig.. det har seg nemlig slik at hun merker en "stikkende" følelse i beinet/skjelettet i leggen under fysisk aktivitet som innebærer jogging. Hvis det er noen dager siden siste trening, så er det ingen smerte i beinet, men den kan komme brått under en treningsøkt.

Jeg tror at smerten kommer som følge av at kroppen ikke har rukket å tilpasse seg belastningen, men har ikke noen andre teorier utover dette. Jeg velger derfor å tro at det eneste å gjøre, må være å roe ned treningen for en periode, så beinet får hvilt seg. Er det noen som har erfaringer med noe lignende, eller har tips for å løse problemet?

Hadde satt stor pris på litt hjelp! Takk på forhånd :)

Fortsetter under...

Okay. Om dama di har vært lite aktiv så har hun nok veldig stramme legger - når man da begynner å belaste en legg med dårlig mobilitet så blir det unødvendig mye stress på senen, til en hver tid.

Strekk både soleus og gastrocnemius hver dag:

a10103423.jpg

calfstretch.jpg

Ikke belast leggen så sinnsykt mye før mobiliteten er bedret, og prøv å unngå betennelsesnedsettende. Grunnen er at den naturlige betennelsen som skjer i leggen ikke må stoppes, for at vevet skal bli 100%.

Lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...