Gå til innhold

Hvorfor korte intense økter er uhyre effektive


Anbefalte innlegg

http://www.sciencedaily.com/releases/2014/06/140605113510.htm

Veldig spennende forskning! Litt tidlig stadie enda; men spennende none the less :)

In the genetically altered animal models, this resulted in a muscle size increase of approximately 15 percent. Metabolic parameters, indicating the amount of fuel available to the muscles, also increased substantially -- triglycerides went up 48 percent, while glycogen supplies rose by a startling 121 percent.

In an exercise stress test, the genetically altered animals improved 103 percent after the gene was activated, compared to an 8.5-percent improvement in normal animals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spurte meg selv: uhyre effektive for hva?

Vektreduksjon primært av hva jeg kan lese i artikkelen, noe som er svært gode nyheter for de som jobber mot det.

Det står da ikke noe om vektreduksjon i synopsisen; det står rett og slett at musklene yter mer. Som såklart også er positivt for forbrenning, men adrenalinet gjør at man kan yte veldig mye mer på korte økter.

Igjen, tidlig da, men spennende mtp variasjoner i intensitet på økter!

"In the genetically altered animal models, this resulted in a muscle size increase of approximately 15 percent. Metabolic parameters, indicating the amount of fuel available to the muscles, also increased substantially -- triglycerides went up 48 percent, while glycogen supplies rose by a startling 121 percent.

In an exercise stress test, the genetically altered animals improved 103 percent after the gene was activated, compared to an 8.5-percent improvement in normal animals."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, jeg leste denne settningen siden jeg liker å forenkle ting.

In the last few years, the benefits of short, intense workouts have been extolled by both researchers and exercise fans as something of a metabolic panacea capable of providing greater overall fitness, better blood sugar control and weight reduction -- all of it in periods as short as seven minutes a few times a week

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...