Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og søsteren min skal jobbe på en turisthytte på fjellet i fire uker i strekk i sommer. Det vil være rom for å trene her, men spørsmålet er; hvordan trene på en god og effektiv måte på fjellet for å opprettholde formen?

Er aktive jenter som trener mye til vanlig; ofte to ganger daglig i form av enten styrke, kondisjon (løping og spinning) og fotball. (Styrke splittprogram fire ganger i uka + to kondisjonsøkter). Samtidig er målet vårt å gå opp i vekt - hovedsakelig i muskler.

Treningsfasilitetene vi har til råds er; fjellheimen. Mange topper og fjell i kupert terreng. Et lite vann og kanoer. Egen kroppsvekt til hjelp... Er det noe utstyr vi bør investere i for å få gjennomført styrketrening? Hvor ofte bør treningen gjennomføres for å ikke se nedgang i formkurven OG for å bygge muskler? Er evt. tabata og crossfit gode alternativer for muskelbygging i en slik periode?

ALLE TIPS MOTTAS MED TAKK! Del alt som kan være til nytte; erfaringer/tips/program/kosthold osv. :-)

Fortsetter under...

Invester i en god ryggsekk og skikkelige fjellsko ;)

Korte turer / bratte turer med skikkelig tung sekk er god trening. Spis nok mat.

Jeg hadde ikket stresset med å tilrettelegge for optimal muskelbygging der. Det er uansett ikke snakk om mer enn fire uker. Ta det som en tur (y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...